Miten sinusta tuli tietokoneen omistaja,me saatiin kone kaikkine vehkeineen, liittymä aukaistiin tietysti itse.

Olin sanonut, et meille ei moista härveliä tule,et myö ei sitä tarvita ,mut eräs läheinen uusi kaikki koneensa ja mieheni toi tän meille,et silleen ,ensin mie pelkäsin tätä hiirtäkin.Vielä on paljon oppimista,mut pikkuhiljaa opettelen.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 22:16

Noin vuonna 1983 ostin ensimmäisen koneeni Oric-1 "tietokone" taisi maksaa yli 1000 mk.
Ohjelmat oli ja tiedot piti tallentaa C-kasetille, toimiva kone on vieläkin kaapissa, mutta se nauhuri ei toimi. Seuraava kone oli Apple II jossa oli jo "Lerppuasema".
Katso www.tdubel.com/laitteet/oric1tekn.html
YouTubessa video.google.com/videosearch...;ct=title#

Lähteet:
www.tdubel.com/laitteet/oric1tekn.html

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,katsoin ne linkit mitkä olit laittanut,mielenkiintonen juttu,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 21:49

mun isäpuol huusi fiksuhuudosta mulle tämän miniläppärin.. ja meillä on langaton joten netti toimii silleen kotona.. ja mokkulan sain joululahjaksi eli jos lähden reissaamaan voin ottaa koneen mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 21:53

Me ostimme aikanaan itse laitteet ja tarvikkeet. Ollaan oltu valintaamme tyytyväisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 22:05

yli 10v sitten kun aloin yrittäjäksi sellainen hommattiin..siinä oli iso mötikkä, tai laatikko joka peitti melkein koko työpöydän ja se näyttö oli 15 tumanen, mutta tilaa vei toisen mokoman , meillä se oli kylläkin sen koneen päällä, mutta syvyyttä siinä oli...kokonaisuudessaan tilava vehje..heh..vertaa nykyisii koneita, niinkuin tämä läppärikin...heh..jossa myös 15 tuum ja menee tosi pieneen tilaan..matkailuautossa tämä on myöskin meillä tv..nä, kun tähän kuuluu sellaiset laitteet joilla ne kanavat näkyvät, joten todella monipuolinen kone on tämä..elokuviakin voi katsella ja valokuvia, että ei muuta sitten tarvitakkaan matkoilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 22:16

On niin kätevä vävy että rakenteli vanhoista koneista meille ihan toimivan laitteen.
Ovat vähän eri paria mutta ei haittaa,hyvin toimii. Ja jos tulee ongelmia apua tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 22:54

Mulla on ollut työkoneita (firman vehkeitä) kotona niin kauan ne kokonsa puolesta ovat sisään mahtuneet. Jossain vaiheessa malleja uusittaessa sitten vanha jäi omaksi, vaihtui aikanaan uudenpaan jne. kunnes pari vuotta sitten ostin ensimmäisen ihka oman läppärin ja romut sai kyytiä.

Kummityttö tarvitsi opiskelujensa tueksi läppärin vajaa vuosi sitten, joten sain tilaisuuden olla jalo (lahjoitin omani) ja samalla tekosyyn ostaa itselleni uuden vähän tehokkaamman. Eli tällainen kehitystarina meillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 23:12

Ensimmäisen oman ostin Tampereella asuessani joitain vuosia sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 23:19

Töissä ollut jo ennen win3.0 aikoja. Ensin oli pari käytettyä kiinteetä konetta. Sitten hommasin muutama vuosi sitten läppärin ja modeemin>kuulokkeet mikrofonilla+kamera>liikkuva laajakaista,muistitikkuja,kaiuttimet+subbari>ulkoinen kovalevy.
korppuasemallakin olisi vielä käyttöä. Että näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 02:27

En muista milloin hankin ensimmäisen koneeni. Se muistan, että kirjoitettuani parisen vuotta päiväkirjaa, se hävisi bittiavaruuteen, josta en saanut sitä esille. En vienyt sen koneen kovalevyä kierrätyskeskukseen vaan romutin sen itse.

Toisen koneen rakensi 13-vuotias pojanpoikani ja siihen on lisätty yhtä sun toista vuosien mittaan.

Lisäksi minulla on uusi läppäri jonka Vistaan yitän totutella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 02:34

Pakko oli hankkia, kun aloitin opiskelun. Olin aluksi ihan uuno, mutta opettelin sitkeästi kaiken tarvittavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 06:05

Mieheni osti tämän minulle kun aloin pelaamaan hänen koneellaan, ja tuli vähän kinaa kumpi koneella on joten sain oman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:28

Firma möi 'huutokaupalla' vanhaa kalustoaan (n. 7 vuotta sitten) tuli ostetuksi muutamalla kolikolla kaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:42

Olipa niin hyvä kysymys, että täytyy vastata.
V. 2003 yhdistykset, joissa olen sihteeri-rahastonhoitajana ostivat yhdessä minulle käytetyn
tietokoneen + tulostimen kolmellasadalla eurolla. Kone hajosi v. 2006, jolloin ostin omilla varoillani
tonnikahdensadan paketin suomalaiselta Pomilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:18

meillä oli jo ihan ensimmäisiä koneita aikanaan kun isommat lapset oli pieniä.. ja oli pelikoneena joku kommordore 60 tai sinne päin.. ne oli niin alkeellisia, että ei ollut käyttäjärjestelmää lainkaan. Kaikki komennot piti kirjoittaa itse tietokonekielellä.. ja toimintakapasiteetti.. taitaa taskulaskimessa olla nykyään enemmän toimintaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:30

Ensimmäinen kone meille tuli joskus 90-luvun alkupuolella,saatiin lahjaksi käytetty värkki,jolla lähinnä lapset pelasivat mäenlasku peliä.Ei ollut ohjelmia paljonkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:57

ensimmäisen tietokoneen rakensin kombonenteistä itse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2009 - 10:21

Edesmennyt mieheni osti työpaikkansa kautta ensimmäisen koneen vuonna -95 tietämissä. Ja tämän nykyisen on rakentanut sukulaispoika itse. Ja jos vikoja ilmenee, on korjausapua heti saatavilla, kun hän asuu ihan lähellä. Minähän en tälle mitään osaa tehdä, jos jotain tapahtuu. Että sellainen tapaus on minulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 12:29

Taisi olla vuosi 1987 kun ostin eka koneen ja sitten niitä on tullu ja menny monia kappaleita, aloin kasailla koneita ja läppärini sitten ostin 2005 jolla nytkin kirjoittelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 17:22

Töissä (silloin kaupassa) olin käyttänyt, mutta ensimmäisen omani ostin 1999, kun aloin opiskella ja huomasin ettei se oikein sujunut ilman konetta. Nyt on läppäri ja tää on mun kolmas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 18:38

Veljieni kanssa kinusimme konetta kauan äitiltä ja kerrottii kaikkia hyviä juttuja mitä sillä pystyy tekee,saatiin sitten 5 vuotta sitten tahtomme läpi :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:08

Itse olen hankkinut koneeni. Opiskeluun tarvitsin silloin pääasiassa konetta ja nettiyhteyttä. Opinnot on toistaiseksi ohi, jos ei sitten tule vielä johonkin projektiin hankkiuduttua, mutta näyttäähän tällä vempeleellä olevan kaikenlaista muutakin käyttöä. No, tosipuheessa ei taitaisi enää ilmankaan pärjätä, on se niin heleppoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2009 - 20:16

Eka oli Luxor ABC800 (v.1980? naapurin johtaja lainasi) C64(iskä osti),
286(1987 isän työ kone), 386,486, Pentium 133, Pentium II 300MHz, Pentium III 700MHz, Pentium IV 1,5GHz....onhan noita vuosien aikana monta ollut.

Ja nytkin netbookki, läpäri, "Media"serveri ja grafiikka työasema..

Ihan vaan... user.tninet.se/~lmx072e/abc800/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 21:47

Isoveli jätti aikanaan Commodore 64:n "perinnöksi" muuttaessaan pois kotoa ja sillä pelasin sormeni kipeiksi. Innostuneena säästin rahaa ja ostin sitten oman Amiga 500:n 1989 ja sen vaihdoin sitten uudempaan. Amigoista on edelleen kaihoisia hyviä muistoja.. Amigasta siirryin pc:hen 1994 ja nykyisin on käytössä sekä pöytäkone että läppäri.