Onko kellään napsulaisella ilmalämpöpumppua.

Oletteko mitenkään seurailleet sen hyötyä lämmityksessä, entä miten paljon sähkövirta maksaa, meneekö monta vuotta kun pumppu rupeaa tuottamaan, mielestäni ne ovat aika arvokkaita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 20:07

nykyisin nämä pumput jo aikas halpoja, en säästön euromäärä muista ja isäntäkään ei just koton jotta voisin kysyä, mutta kyllä hän hehkuttaa sitä ja sen säästöä, mutta kannattaa ostaa pohjoisiin oloihin ..tehty ..tämän meitin pumpun pitäis toimia vielä 25- täällä rannikolla ei niin kylmää ole vielä ollut, mutta hyvin se lämmittää, yksi todella huonopuoli on että kun kierrättää pölyjä, niin joutuu useimmin niitä pyyhkimään...no ei se nyt niin pahajuttu, mutta työtäpä sekin , pölyjyn pyyhkimen..

Kysyjän kommentti

Vastauksesi oli ihan hyvin perusteltu, ajattelinkin että naiset osaavat ottaa noista koneista muutakin sanomista kuin tehot, hieno havainto pölyt, en miehenä tosiaan tullut sitä ajatelleeksi, ehkä vaimoni ei suvaitsisi koko ilmalämpöpumppua, kiitos vastauksestasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 20:30

on meillä.. mut enpä oikeen tiiä siitä mitään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 20:57

Kyllä nykyisessä asunnossani on yksikkö niin olo kuin makuu huoneessakin, mutten ole tarvinnut käyttää niitä päällä, koska on vielä pärjännyt ilman lämpöö tai sitten kylmää, joka varmaan onkin täällä tarpeellisempi, sillä kesällä voi oll alämmintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 21:16

Mieheni veljellä on ja olisi meilläkin ,jos asuttaisi omakotitalossa,kerrassaan oiva peli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 21:54

Näin väitetään RefGroupin sivulla, kannattaa muutenkin lukaista:
Ilmalämpöpumppu maksaa itsensä takaisin keskimäärin 3-4 vuodessa säästettyinä lämmityskuluina. Säästö perustuu ilmalämpöpumpun hyvään hyötysuhteeseen. Parhaimmissa tapauksissa ilmalämpöpumppu ottaa 1 kW sähkötehoa ja tuottaa 4 kW lämmitystehoa!

Eli 1 kW:lla voi saada 4 kW (yleisemmin 3 kW) lämpöä

Lähteet:
www.ilmalampopumput.fi/index...de_id=6576

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:26

On ilmalämpöpumppu. Oikein tyytyväisiä ollaan siihen. Ei ehkä ihan noin pian maksa itseään takaisin, täällä kun on noita koviakin pakkasia, jolloin hyötysuhde on pienempi. Eteläisessä Suomessa hyötysuhde olis tieten parempi. Tällaisilla pikkupakkasilla ei ole tarvinnut pitää lattialämpöä päällä muualla kuin pesutiloissa, vessassa ja parissa makuuhuoneessa, jotka on vähän kauempana tuosta pumpusta. Meidän pumppu myös puhdistaa ilmaa, joten vaikuttaa sillä tavalla myös asumismukavuuteen.