Onko olemassa mittaria tai laitetta jolla pystyisi paikallistamaan putkivuodon lattiasta? T:nimim. vuotaako putket?

Avainsanat: putkivuoto remontointi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 19:50

On laite, viime viikolla näin kun putkimiehet etsivät vuotokohtaa kaukolämpö putkesta joka oli maan alla, laite oli vähän samannäköinen kun miinan etsin, se antaa merkin missä vuotokohta on. Muuten löysivät vuotokohdan ja avasivat maata vain sen kohdalta.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 19:34

ainakin sellaisia kuuntelulaitteita löytyy, näytti pojilla olevan kun konntailivat taanoin meilläkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 20:00

Omakotitalossa ja vastaavissa onnistuu, jos on omat mittarit.
Jos on kyse lämmityksen kiertovedestä, niin verkoston painemittari näyttää vuodot (jos paine putoaa, tai joutuu lisäämään vettä verkostoon).
Jos on kyse käyttövedestä niin on kaksi mittaria,
- kulutusmittari, varmista ettei vettä käytetä missään ja tarkkaile pyöriikö mittari silti, pienet vuodot ei tällä paljastu. Tarkemman tuloksen saa painemittarista.
- painemittari, varmista ettei vettä käytetä missään ja sulje tulevan veden sulkuventtiili huolella (ennen painemittaria oleva) jos paine putoaa (15- 60 min), niin jossain on vuoto.

Lisätty: 10.03.2009 - 20:06

Tietoa ja artikkeleita löytyy Netistä katso esim.

Lähteet:
www.rakentaja.fi/index.asp?s...joissa.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2009 - 20:11

Niin siis se on jo tiedossa, etä jostain vuotaa, mutta nyt
pitäisi selvitää, että missä kohtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 02:52

Joillakin liikkeillä on putkeen työnnettävä kamera, jota liikutellaan putkessa. Näin saadaan kartoitettua putkiston koko kunto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:09

harmi... putkimiehet apuun noppeesti, ennenkun tulloo isompi vahinko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 09:33

Kyllä alan ihmisillä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 20:14

On olemassa ja sen laitteen nimi on lämpökamera. LVI-liikkeistä voi käydä kysymässä, onko kuvausmahdollisuutta. Ja toinen on kosteusmittari.

Lähteet:
Kodin putkimies