Edessäsi on sushia,sashimia,sukiyakia,shabu-shabua,tempuraa ja yakitoria. Mitä söisit ja miksi juuri sitä?

Lisätty: 10.03.2009 - 16:10

Oisko noissa meille "martoille" sopiva ruokavinkki tälle viikolle?

Lisätty: 10.03.2009 - 17:16

Eipä itselläkään kolahda japanilainen ruoka enkä ole syönyt edes sushia. Laitellaan vissiin muita sapuskoita tälläkin viikolla.

Avainsanat: japani makuelämys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 19:11

Sushi vois mennä miulkii, ainut kun tiedän, mutten muita maistaneeni..hmm. sukiyakia, tästäpä muistui mieleeni, kun isävainaani äitein kans joskus 70-luvulla kulki Hämeenlinnan silloilla ja siellä näitä katumainoksii, jolloin äitini loihe lausumahan, jot kato suki-suki eikös se oo sitä ruokaa japanista, pitäisköhän kokeilla?, johon isäin, et ehkä me ei enää tarvita sitä (äitein ei tienny, et oli kondomimerkki, silloin vasta nää ulkomaankieliset mainokset teki tuloaan Suomeen, joten anteeks annetakoon äitillenikin:)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 16:22

sushia ku en oo noita muita kuullut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2009 - 16:28

Ei nuo japanilaiset sörsselit oikein kolahda meikäläiseen. Sushia ehkä, ilman sitä vihreetä levää vai mitä lieneekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 16:45

fi.wikipedia.org/wiki/Tempura Tässä tämä tempura. en söisi mitään näistä,pelkään allergia reaktiota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 16:49

En välitä noista mistään, japani ei kolahda mulla lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 17:23

Yakitori olisi minun valintani. Pidän grillatusta kanasta ja japanilaiseen tapaan bambuvarressa on ihan maistuvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 18:37

En ymmärrä japanilaisten herkkujen päälle. Mutta pidän japanilaisista elokuvista. Ja japanilaisista puutarhoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 18:58

sushia koska se on ainut mitä noista tiedän :DD

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 19:01

Voisinpa maistaa kaikkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 20:41

Japanissa Nagoya - Hiroshima - Nagasaki - Tokio - Nagoya, parin viikon aikana vuosi sitten luotijunalla paikasta toiseen. Kyllähän siinä ajassa oli pakko jotain syödäkkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 23:28

Kaikkia noita on tullut ainakin kertaalleen syötyä, sukiyakia useammasti, se kelpais nyttenkin.

(Tokion ja Osakan välisiä alueilla maleskellut viimeksi vajaat pari vuotta sitten ja silloin eväät olivat tuollaisia, ei minusta mitään japanilaisen ruokakulttuurin fanittajaa tullut, mutta pysyyhän silläkin hengissä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 03:04

En ole maistanut kyseisiä ruokia, äkkiä tsekattuna sukiyaki vois olla eka kokeilu. Muistelen nähneeni sitä jossain ruokaohjelmassa. En ole ruan suhteen granttu. Maassa maan tavalla, (joskin grillattuja heinäsirkkoja en söisi ainakaan kokonaisena).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 10:25

Japanilainen tapa ruokailla on tällaisen maatiaisen mielestä sellaista ruualla leikkimistä ja 'muka syömistä' , tervellistä kuitenkin taitaa olla. Kysymyksessä mainituista sukiyaki olisi valintani ruokalistalta.