Lomalle etelä-Eurooppaan omalla autolla vai lento/vuokra-auto systeemillä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 12:56

Jos olet varma autosi kunnosta ja tykkäät katsella maisemia auton ikkunan läpi niin sitten omalla autolla. Muutoin kannatan lento/vuokra-auto yhdistelmää. Silloin pääsee haluamaansa kohteeseen ja näkee sen kunnolla kun aika ei tuhraannu välimatkoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 12:48

Riippuu vähän siitäkin kuinka paljon aikaa on käytettävissä ja onko ne kiinostuksen kohteet juuri siellä etelä-Euroopassa. Lento+vuokra-auto saattaa hyvinkin olla järkevä valinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 12:54

minä menisin ehdottamasti omalla matkailuautolla, mutta aikaa pitää olla, jotta ehtii pysähtymään ja näkemään rauhassa kaikkea mielenkiintoista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2009 - 12:58

Minä laskisin vähän kuluja ja vertaisin keskenään noita vaihtoehtoja, ja toimisin sen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 13:23

haluaisin joku päivä lähteä omalla autolla, olisi niin upeaa! mut niinku kissanainen totesi kannattaa kattoa onko kuluissa paljonki eroja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 13:30

Taannoin asiaa sivusinkin; omassa autossa oma vapautensa, jos on intoa ja kuntoa ja kaksi kuskia. Hinnoista vaikea sanoa, riippuu majoittumisista. Taitaa käydä yksiin. Helpompaa toki lento / vuokraus, mutta vieraalla autolla hankalampaa, ellei ole ammattilainen. Omalla helpointa alkutaival laivassa Saksaan, jossa oletkin jo hyvin syötettynä ja levänneenä perillä kaikkeen jatkoon. Suosittelen Kroatiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 13:50

Molempia aika paljon kokeneena sanoisin että lento+ vuokra-auto on paras tapa. Auton on oltava hyväkuntoinen ilman muuta. Riippuu siitä mihin aikoo mennä mutta autoja on kaikkialla vuokrattavana. Omalla autolla Suomesta saakka esim. Välimeren seuduille ei ole halpaa lystiä. Kaikkea ei voi etukäteen edes laskea.
Jokaisella lomallamme vuokraamme auton olimme sitten missä maassa tahansa. Mitään ongelmia ei ole tullut. Vuokra-autolla ajamiseen ei tarvitse olla ammattikuski suinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 15:09

Lento/vuokra-autosysteemillä.On turvallisin tapa matkustaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 17:00

Olemme suunnitelleet Toscanan matkaa niin, että menemme lentäen Italiaan ja varaamme jo lentokentälle vuokra-auton, jota sitten käytämme koko loman ajan.

Minä aion kyllä käyttää sitten perillä junaa ja linja-autoakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 17:54

Yksi pitää yhdestä, toinen toisesta. Itse suosittelen lento/auto yhdistelmää.
Eräs mahdollisuus on lento vaikkapa Nizzaan, sieltä autolla pitkin Välimeren rantaviivaa kohden Italiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 11:19

omalla niin saat tuotua kaikki ostokset mitä löydät halval

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2009 - 15:21

Vastaan myöhässä mutta jos joku muukin vielä pohdiskelee asiaa niin:

Olemme tehneet monia matkoja sekä omalla autolla (Ruotsi-Tanska -läpiajolla ja suoralla Saksan laivalla) sekä lento+vuokra-auto -systeemillä. Molemmissa on puolensa, hyvät ja huonot.

Ikiomalla autolla on tienkin kivempi ajaa kuin vuokra-autolla, varsinkin kun me molemmat mieheni kanssa pidämme ajamisesta. Voi pysähtyä vaikka missä pikkukylissä matkalla. Toki valintaan vaikuttaa myös kohdemaa(t) ja reitti, esim Etelä-Italiaan tai Espanjaan on aika pitkä ajomatka täältä pohjolasta (myös Travemundesta!). Oman auton kyytiin Suomesta saakka saa myös kaikkea "varmuuden vuoksi" -tavaraa kuten kumisaappaat, teltta jne. Näitä emme ole kyllä millään matkalla tarvinneet :) Samoin kotiin päin pystyy tuomaan jos jonkinlaisia ostoksia (nimimerkillä alennusmyynneistä löytöjä tehnyt takakontin täydeltä).

Helpointa on tietysti lentää esim Muncheniin, Milanoon, Zurichiin, Barcelonaan, Nizzaan ja ottaa sieltä vuokra-auto alle. Säästää about pari päivää molemmissa päissä. Kulut tulevat aika samoihin, ainakin meillä kun haluamme että myös vuokra-auto on samaa tasoa ja kokoa kuin omat autot. Nuo aiemmin mainitsemani ostokset täytyy rajoittaa sitten mahtumaan matkalaukkuun (tai pistää postipaketilla Suomeen, sitä en tosin ole vielä kokeillut).

Pääasia kuitenkin, että lähdette reissuun, oli vaihtoehto kumpi hyvänsä. Meillä seuraava matka tulee aikapulan vuoksi lento+vuokra-auto toukokuussa, mutta toivottavasti ensi kesänä taas omalla autolla alusta asti. Hyvää matkaa!