Miten saan lapseni innostumaan liikunnasta kun tarvis saada vähän laihtumaan että housut ei tunnu huonoilta päällä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 12:20

joskos menette vaikka pelaamaan yhdessä sulkapaloa, keilaamaan , hiihtämään tai uimaan ja teette sitä sitten yhdessä ja säännöllisesti...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 12:19

tehkää jotain yhdessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 12:38

Jos lapsesi ei ole innostunut liikunnasta niin älä pakota häntä. Kysy mieluummin mitä hän haluaisi tehdä ja tehkää sitä yhdessä. Ei liikkumiseen tarvita mitään urheilumuotoa, pääasia on että on liikkeessä. Esim. shoppailu on parasta liikuntaa mitä minä tiedän. Kun 6 tuntia kävelee ostoskeskuksen kaupoissa niin kyllä siinä kilometrejä tulee. Ja kesällä metsässä samoilu nostaa sykkeen kummasti ilman mitään juoksemista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2009 - 12:50

Uiminen on sellainen liikuntamuoto, josta melkein kaikki lapset pitävät. Menkää yhdessä ja säännöllisesti. Myöskin pulkkamäet ovat liikunnalle hyviä. Ylöspäinhän joutuu aina kapuamaan. Kesällä metsään tutkimaan kaikkea mitä kävelylenkin varrelle sattuu. Kasveja, sieniä, puita. On samalla myös opettavaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 15:13

Tee urheilusta superkivajuttu äläkä palkitse karkeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 03:25

Kysy haluaisiko hän alkaa harrastamaan jotain. Sitten valitset harrastukseksi jonkun liikunta-aiheisen. Liikkuvat ystävät auttavat myös eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 09:36

näytä esimerkkiä, 'päästä' lapsi mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2009 - 19:32

Uiminen yleensä aina lapsista kivaa, korvalapsille on olemassa konstit, eli tulpat ja sit sellanen panta päälle. Niitä saa apteekista. Kun olet ite mukana, niin hauskempaa. Eikä tartte matkaa uida. Jo vedessä remuaminen kuluttaa rutosti kalorei. Mäenlasku: aikaa kuluu pois mahdollisuudesta mässyttää ja ainakin mäennousu kuluttaa. Keilaaminen. Aika kuluu syömättä.