mitä olette mieltä ilveksistä ihmisten kotipihoilla? meillä niitä on ollut tänä talvena. pelko omien kissojen vuoksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.03.2009 - 11:38

Ilveksille ei mitään mahda. Tulevat pihoille, niin kuin muutkin villieläimet nykyään. Tiiviisti aitaaminen estäisi vain sellaisen, ja aita pitäisi olla vielä korkeakin. Vähän hankalaa. Siispä kissat sisätiloihin, ettei Ilves vie.

Kysyjän kommentti

tämä oli hyvä vastaus. ja näin me tehtiin kissojen kanssa.KIITOS:

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2009 - 11:39

Eihän ne kotipihalle kuulu, mutta eikö se ole ollut iät ja ajat että mistä helpoimmin varsinkin talvisaikaan ravinnon saa sieltä se haetaan. Eiköhän suurin osa suurpedoista ole kuitenkin metsässä joskin hakkuut niidenkin reviirillä häiritsee niiden elämää. onhan se ikävää vahtia kotikissaa ilveksiltä ja lampaita susilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 11:47

Täällä pomppii vaan jänikset vaikka korvessa ollaankin, joten omia kokemuksia ilveksistä ei ole. Tuskin ne päivällä kuitenkaan pihaan tulevat joten kissat yöksi kotiin ja aamulla taas ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 12:14

eihän ne sinne kuulu, mutta niin kauan kuin yhdessä eletään ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 12:14

ei ois kivaa nähdä omalla pihalla sellasta.. mut minkäs niille mahtaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 12:16

kerran luulin ilveksen kävelleen lammenjäällä, tässä pihassa, mutta isäntä taas erimieltä, joten nähnyt niitä en ole itse. elävänä pihassa, enkä muuallakaan..eläintarhassa kyllä, mutta pihas en .pupun joskus...juu kissat sisälle yöksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 12:58

jospa ilvekset söisi ne citykanit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 13:42

Ilvekset kuuluvat luontoon. En ole koskaan nähnyt ilvestä luonnossa. mieheni taannoni näki ilveksen kun oli autolla liikkeellä Etelä-Karjalassa. Helsingissä on ilvekset "rantautuneet" kaupunkialueelle, citykanit ovat otollista ruokaa niille. Työhuoneeni ikkunasta olen pari kertaa nähnyt citykanin mutta ilvestä en vielä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 14:07

Ilves on kaunis eläin,haluaisin nähdä sen luonnossa liikkuessani,enpä vain ole nähnyt meilläpäin,eihän se tietysti ole kiva pihamaalla,kyllähän se kissan ottaa jos on hollilla ja se on tietysti pahajuttu,empä tiedä keinoa sinulle neuvoa tässä ongelnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2009 - 14:16

meillä päin ilveksiä on paljonkin ne on isojane pystyy loikkaamaan kuuden metrin loikkia se saattaisi nälissään syödä kissan mutta tuskin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 17:22

Kyllä ilves näkee sinut, mutta sinäpä et sitä hevin näe. Täällä oli jäätynyt joutsen järven jäälle, mutta kun sitä mentiin irroittamaan, se oli jo syöty. Tihutyön oli tehnyt saalistava ilvespari.

Ilves on upea eläin. Minä asun aivan metsikön laidassa. En ole nähnyt vielä ilvestä, mutta jäkiä on kuulemma metsässä ihan kotitarpeiksi asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 03:10

Ilves ei kuulu takapihalle, vaikka kyllä ne sinne välillä hipsivät. Jos ruoka loppuu luonnosta, kissat ovat todellisessa vaarassa. Muutama vuosi sitten ilves pisteli meidän entisen mirrin poskeensa. Voi, voi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2009 - 08:55

Kyllä ilvekset pelkäävät ihmistä ja valoja,liiketunnisteella toimiva lamppu pihaan,niin ei tarvitse kissojensa vuoksi omalla pihalla pelätä,mutta kyllä kissat kulkevat,myös pihan ulkopuolella.(meillä ainakin)