Elivätkö mammutit dinosaurusten aikana?

Avainsanat: mammutit dinosaurukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2009 - 23:17

Eipä ne kerrenneet toisiaan nähdä, Dinosaurusten sukupuuton ja Mammuttien kehittymisen välissä on noin 60 miljoonan vuoden aukko.
__

Mammutit ja varsinaiset norsut alkoivat kehittyä Afrikassa erilleen 5–4 miljoonaa vuotta sitten. Tunnetuin laji villamammutti (Mammuthus primigenius) kuoli sukupuuttoon noin 8000 eaa.Vielä noin 2000 eaa. Wrangelinsaarella Siperiassa eli kääpiömammutteja

Dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon liitukauden lopulla noin 65 miljoonaa vuotta sitten todennäköisesti suuren asteroidin törmättyä maapalloon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.03.2009 - 23:07

Joo-o, siellähän ne vipelsivät :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 00:10

Kavereita ne olivat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 01:16

ei lähelläkään toisiaan, luut nyt vaan makaa samassa maassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 02:00

Ensin oli dinot, mammutit myöhemmin, mammuttiaikakaudesta ei ole valtavasti edes aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 05:41

jooo :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 08:43

Minähän siis olen mammutti ... ja varsinainen dino.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.03.2009 - 09:26

Dinot on kuolleet sukupuuttoon jo ajat sitten, mutta noita kärsäkkäitä elää tänä päivänäkin keskuudessammme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 11:13

joo niin on ainakin väitetty et niitä on elänyt. kai sit niitä mamutteja on ollut. kun norsut on niiden jälkeläisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 19:53

Eivät mammutit eläneet dinojen kanssa samaan aikaan,
sehän täällä on jo monesti todettu ( ja muutaman kerran epäilty/kiistetty).

Minä jaksan uskoa että tämä asia ei ole muuttunut sitten kouluaikojeni vaikka niistäkin on niin kauan.