Tietääkö kukaan Oiva paloheimon runoa joka kertoo kristuksesta ja kristitystä.

Kristitty on tässä runossa niin murheissaan,että ei huomaa kohtaamistaan kristuksen kanssa.Nyt haen nimeä tälle runolle,sisareni oisi ikikiitollinen tästä tiedosta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2009 - 10:21

KRISTUS JA KRISTITTY

Jeesus Kristus, poika Herran,

kulki metsätietä kerran

hymyhuulin, avojaloin

- linnupoika kämmenellään.

Siitä kulki kristittykin

mustissansa, ilmein mykin,

paheksuvin mielialoin

- seudun synnit sydämellään.

Kohtasivat

ohi astuissaan

tuntemata toistaan kumpikaan.

Alkaisikos se runo noin. Minulla ei ole Oiva Paloheimon teoksia kotona. En pääse nyt tarkistamaan, mutta tällä voi sisaresi päästä etsinnan alkuun.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,kiitos vielä kerran tästä puhuttelevasta runosta.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.03.2009 - 09:08

www.vihrearouva.net/kirjalli...oheim.html

Löytyisiköhän näistä?

Lisätty: 09.03.2009 - 09:14

yle.fi/elavaarkisto/?s=s&...amp;a=1416

Täältä elävästä arkistosta saattaa löytyä myös.

Lähteet:
Googletin molemmat linkit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 10:01

MINÄ HARKITSIN JA LUIN NÄITÄ SANOJA SEKÄ VIIVEELLÄ SANOJEN MUODOSTUSTA , JOLLOIN MONEN HENKILÖN OMALLA NIM. MERK, VOI KYSEENALAISTAA NÄITÄ MUOTOJA , ILMAN OPPIARVOJA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 16:15

www.ksml.fi/mielipide/keskus...51?pgNro=2
Josta voi myös kuunnella tämän runon.

Lähteet:
www.ksml.fi/mielipide/keskus...51?pgNro=2