Kuka teist muistais ensimmäisiä/vanhimpia kaupan kylkiäislahjoa Suomen maassa, ja mitkäs nuo vuodet ois ollunna?

Ja minkä tuotteen ohessa nämä kylkiäiset oli?

Avainsanat: kaupan ensimmäiset vanhimmat kylkiäslahjat vuosi vuosikymmen tuote

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 20:58

Elävästi ovat mielessäni, ja vähän viellä jossain kaapin nurkassakin, ne kahvipaketeissa olleet autonkuvat (pahvilaput pussin sisällä. De Soto oli harvinaisin)
Täytyy olla 50-luvun alkupuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 21:09

Mieleen muistuu 50-luvulta ylitarkan mainitsemat autonkuvat kahvipaketeissa, niistä löytyi myös eri maiden lippuja.
Kaupassa oli myös suklaatoffeen tapaisia makeisia joiden kylkiäisenä oli muovisia lännenmies hahmoja. Muistaakseni punaisia intiaaneja ja ruskeita länkkäreitä.
Myös sinappia (Jalostajan Turun sinappi) ja sulatejuustoa (Viola) löytyi laseihin pakattuna, näitä laseja löytynee vieläkin ihmisten mökeiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:14

Pesukone oston yhteydessä sai Tag pesupulveria vissiin vuodeksi,en vain muista milloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:56

Blaupunkt telkkarin kanssa sai sellaisen upo uuden keksinön nimeltään tv-lautanen (muovia, johon voi asettaa kahvikupin ja voileivän) noin 1960 ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 22:35

Muropaketeissa oli jotain pikku leluja. Purukumien matkassa oli keräilykuvia. Vuosia en muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 00:55

Auton ostossa 100 l menovettä. Taitaa olla nykyhoukutunkin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 08:23

Jotain pikkukrääsää on ollut jo kauan sitten, en muista mitä. Inhoan kaikkia kylkiäisiä, ne joutuu kyllä maksamaan varsinaisen tuotteen hinnassa. Suomalaiset himoitsevat kaikkea "ilmaista" eli osa ainakin ja varmaan kauppoja syntyy kylkiöisetn ansiosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 13:26

tuli mieleen sellaiset tikkarit joissa oli liikenne merkkejä..60 luvulla..?