Miltä sinusta tuntuu kun laitat kaverillesi tai sukulaisellesi sähköpostin...

....ja kerrot paljon kuulumisia ja tapahtumia, kun sitten joku vastaa niin monesti on vaan sähköpostissa: kiitos kirjeestäsi, mitä teille kuuluu. Minua ainakin raivostuttaa kun huolella kirjoitan niin siellä vaan kuitataan noin vaan.

Lisätty: 08.03.2009 - 20:30

Kysyin miltä sinusta tuntuisi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 20:44

No, kyl miukii pattiin ottoo, jos kaiken maailman kuulumiset kerron ja kyselen ja sit ei saa muuta viestii, kuin, et terkkui täältäkin, tms. Mut, sit ain aittelen, jot minkälainen siel sil hetkel on kussakin paikas tuo elämäntilanne, jos mie en tiiä, ja tunnelma muutenkin perheen kesken, jne. nii sit vähä sormien läpi kattelen, mut mielestäni kuuluu hyviin tapoihinkin jo ees vastata esitettyihin kysymyksiin, joit toinen lähettelee, tai kertoo, miks tää viesti nyt näin torso oli, varsinnii jos ei ite oo jatkuvana 'taakkana/häiriönä' sille vastaanottajalle ollunna..

Niin, se tunne vielä: enkös mie/me merkkaakaan heille/hänel mittää enää, jne..

Ja tuttujen kesken sähköpostin lähettäminen on kuin ennen (miksei nykyäänkin) verrattavissa kirjeen kirjoittamiseen, kirjotan nelisivusen kirjeen, ja toinen ei vastaa lainkaan tai sitten kahden sanan viesti tulee; jot kiitti kirjeestäs...

Lisätty: 08.03.2009 - 21:21

Jonkin verran loukkaannun kyllä, jos ei vastata lainkaan, varsinkin nuorimmalla ja vanhimmalla veljelläni on tällast 'taipumusta', vaikka kyseessä ois kiireellinekin/tärkeä asia

Lähteet:
mietintämyssyin

Kysyjän kommentti

Sieltähän se tuli hyvä vastaus jonilta13. Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 20:26

Yleensä minun ystäväni ovat sujuja ja kirjoittavat saman pituisen viestin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:29

Eihän kirjeen kirjoitus tai sähköpostin lähettäminen voi olla vaihtokauppaa. Ainakin minusta ajatus tuntuu oudolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:37

Kukin kirjoittelee tyylillään, toiset paremmalla, toiset nopeammalla. Tuttujen kanssa tietää mitä odottaa eikä mielestäni noiden muotojuttujen kanssa kannata ottaa pultteja, sisältö sitten on toinen juttu, 'evvk' ei ole kiva vastaus koskaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:51

Parempi että edes vastataan.
En oikein ymmärrä mitä siihen sitten pitäisi mielestäsi laittaa?
Jos itse kirjoittaa 100 sanaa pitääkö toisen vastata myös sadalla sanalla?
Olen itse ollut ihan tyytyväinen kavereiden vastauksiin, jokainen taaplaa tyylillään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:04

Itse olen sellainen lyhytvastaaja. Olen jotenkin kasvanut ajatukseen ettei sähköposti ole se jossa leperlellään maat ja mannut. Mutta kyllä minunkin postituslistallani on niitä joille ei tuhatkaan sanaa näytä riittävän että saisivat asiansa esitettyä ja terveisensä kerottua. Ei nuokaan ole ylenmäärin kimpaatuneet kun vastailen omaan lyhyt-tyyliini.

- Nää tyylit on vähän niinkuin eri murteita, mitä niitä moittimaan -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 21:06

Ei minusta tunnu millekään, sillä jokainen vastaa omalla tyylillään. Tiedän, että ei sukulaiseni ole kovia kirjoittamaan, kuten ei ystävänikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:26

Se suutti miuta,kun laitoin sisarelleni sähköpostia ja olin huolissani hänen terveydestään,en saanut vastausta ja tiedustelin uudestaan,että mikä nyt mättää,sain puhelin soiton häneltä ja kertoi laittaneensa minulle4sähköpostia ja aina kun hän tallensi sen se hävis nettitaivaaseen,hänellä on soneran sähköposti,nyt yhteydet pelaa.Tuntui kyllä kamalan pahalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:30

lakkaan kirjoittamasta sellaisille jotka ei vastaa tai kuittaa sen lyhyesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:46

Kaikille ei ole suotu kirjoittajan lahjoja.Kukin vastaa tyylillään.Mielestäni on pääasia,että vastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:53

Juu, on se aika ärsyttävää,mutta ei oo onneks näin kovin usein käynyt ainakaan silloin kun kirjotan itseäni vanhemmille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 22:07

minä tykkään kans kirjoitella pitkiä juttuja ja kuulumisia, mutta turhaa saan odottaa pitempää vastausta kuin yhden rivin..ja hyvässä lykyssä ei tule vastausta ollenkaan.. eli en ole kirjoitellut nyt enään kellekkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 22:28

Laitan jonkin verran sähköpostia. Ihan hyvin pelannut. Saa asian nopeasti ilmastua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 22:39

Kyllä se varmaan jossain vaiheessa voisi keljuttaa. Eniten keljuttaa jos kysymyksiin ei ole vastailtu, tai ei vastata ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 00:45

Tärkeimmille kokeilen yhä ajoittain kivikautista paperikirjettäkin. He vastaavat samalla mitalla. Jotenkin persoonallisempaa ja enemmän paneutumista vaativaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 03:24

Ehkä en lyhytsanaisuudestakaan pahastu, jos viestistä edes jotakin tietoa heruu. Toista ovat ne lukuisat kiertokirjeet, joita tulee roppakaupalla.

Minä poistan avaamatta foward merkinnällä varustetut jutut. Jos niissä ei ole liitteenä ainuttakaan henkilökohtaista sanaa minulle, lakkaan pitämästä yhteyttä sellaisen henkilön kanssa. En minä mikään postinvälitystoimisto ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 17:03

ajattelen et mitähän toi on mieltä mun viestistä. jos ei vastaa niin se on oma asiansa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 20:56

Hauska on kirjoitella ja hauskempi saada vastaus mahdollisimman pian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 20:31

No tuttujen ja sukulaisten kanssa ei ole ongelmia, heidän tapansa tuntee ja nehän on tullut hyväksyttyä jo aikoja sitte. Ongelmia saattaa syntyä helpomminkin täysin vieraiden kanssa, suorastaan väärinkäsityksiä.