lyrican alasajo. millä aikataulla se tehdään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 17:50

Jos lopetat LYRICAN käytön
Älä lopeta LYRICAN ottamista, ennen kuin lääkäri niin määrää. Jos hoitosi lopetetaan, se tulisi tehdä asteittain vähintään yhden viikon kuluessa. Jos sinulla on kysymyksiä tämän lääkkeen käytöstä, käänny lääkärin tai apteekkihenkilökunnan puoleen.

On hyvä tietää, että pregabaliinihoidon lopettaminen voi aiheuttaa tiettyjä haittavaikutuksia riippumatta siitä, onko pregabaliinihoito kestänyt pitkän tai lyhyen aikaa. Tällaisia haittavaikutuksia ovat unihäiriöt, päänsärky, pahoinvointi, ripuli, vilustumista muistuttavat oireet, hermostuneisuus, masennus, kipu, hikoilu ja huimaus. Toistaiseksi ei tiedetä, ilmeneekö näitä oireita useammin tai voimakkaampina pitkäaikaisessa pregabaliinihoidossa.

Lisätty: 08.03.2009 - 18:08

Sinun on otettava sitten yhteys lääkäriin. Se on niin hen.kohtaista minkä verran lääkettä ottaa tai jättää ottamatta. Luulisi sen hoituvan puhelimitsekin, jos olet kyseisellä lääkärillä ennenkin ollut.

Lähteet:
Google

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 17:44

Varmaan parhaiten sen tietää sinua tai läheistäsi hoitava lääkäri. Kannattaa kysyä häneltä. Jokainen henkilö reagoi eri lääkkeisiin eri tavalla.

Lisätty: 08.03.2009 - 18:02

Ota yhteys lääkäriisi, hän antaa ohjeet uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 17:58

mulla oli lääkärin kanssa puhe että jos kivut lievittyvät voin ajaa alas lääkkeen.
lääkäri teki aikanaan ohjeen mutta olen hävittänyt sen.
jotenkin muistelen että se oli 75 mg päivässä??? se pudotus. voinhan olla väärässä.
mutta jos joku tietäis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:24

Minun annostukseni on 1 tbl. aamulla ja 1tbl. illalla , kun säryt on vähemmällä jätän aamu tabletin ottamatta 3päivää ja sen jälkeen myös iltatabletin ja mulla vahvuus on toi 75mg per. tbl. kun kivut pahenevat aloitan uudelleen niiden käytön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:37

Keskustele ihmeessä lääkärin kanssa lopettamisesta... Mihin sitä lääkettä sinulle on määrätty? Sitähän käytetään myös epilepsian hoitoon, jos sinulla on tälläinen tausta sun täytyy ehdottomasti ottaa lääkäriin yhteyttä jotta kohtaukset ei pääse tulemaan päälle ja jos sinulla on lyrica määrätty kivun hoitoon niin siitäkin täytyy keskustella lääkärin kanssa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2009 - 06:17

siis mulla määrätty tämä lääke hermokivun hoitoon. leikkauksessa tullut hermovaurio kipu alkaa helpottaa. ei viitsis suotta syödä näin kallista lääkettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 08:44

Lääkärin antamien ohjeiden mukaan annostus lopetetaan vähitellen! 2 viikkoa riittää 75 mg lopettamiseen.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 10:28

Minkään lääkkeen alasajoa en suosittele ilman sitä määränneen lääkärin ohjeita!