Minkälainen hintataso Dubaissa? Lentoasemalla Halpaa??

Avainsanat: dubai arabiemiraatit (yhdistyneet arabiemiirikunnat)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 20:10

Käsitykseni mukaan siellä ei ole mitään halpaa (ainakaan taxfreessä) vaan älyttömän kallista tavaraa edulliseen hintaan, joka sekin saattaa olla tavalliselle matkamiehelle ulottumattomissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 00:24

Ylettömästi ylellisyystavaroita joita ei yleensä tarvitse. Laatua, joka maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2009 - 08:54

Jos haluaa ostaa sellaista mihinkä ei oikeasti olisi varaa, eikä varmastikkaan tarvitse, niin Dubain taxfree on juuri oikea paikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2009 - 17:37

Hei,

Dubain tax-free on yksi maailman halvimmista. Olen käynyt Dubaissa noin 10 kertaa. Mahdollisuus ostaa loma-alkoholit ja tupakat matkalaukkuhihnan vieressä olevasta myymälästä jo maahan mennessä. Hintataso noin puolet siitä kuin Helsinki-Vantaalla. Shoppingia on "emännille" tarjolla riittävästi ja ei muuta kuin Visa vinkumaan. Esim. Burj Dubai Tornin, joka on maailman korkein rakennus (818 metriä) vieressä on shopping centre, jossa on yli 2000 myymälää ja on muuten maailman suurin lajissaan mm. yli 200 kultamyymälää saman katon alla ja kaikki muut maailman muotimerkit. Samoin lisäksi on mm. akvaario (10 milj. litraa vettä) hait ym. sekä täysikokoinen luistelurata, johon mahtuu kerralla yli 2000 luistelijaa. Lisäksi toisessa ostoskeskuksessa Mall of Emiratesissa mm. ympärivuoden auki oleva laskettelukeskus. Ja tietenkin pitää aina käydä iltapäiväteellä Burj Al Arab hotellissa, joka on seitsemän tähden hotelli n. 20 km Dubai keskustasta. Ja sitten bailaamaan vierssä olevaan Jumeirah Beach Hotellin Diskoon, ai että on komiat näköalat ja ulkoterassi 24. kerroksessa. Rannat ovat myös puhtaita, turvallisia ja vesi on sopivan lämmintä n. 27 astetta. Suosittelen maksullista Jumeirah Beach rantaa, jonne maksaa n. 1 euro/henkilö/päivä. Taksilla ajaminen on myös melkein ilmaista eli keskusta-alueella matkat n. 1-2 euroa. Eli ei muuta kuin mukavaa lomaa kaikille Dubaihin matkaaville. Itse olemme menossa jälleen viikon päästä.