Onko Kukaan pakastannu kaalia?

Kaalikääryleihin hyvä keino,ei tarvi sillon kaalia keittää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.03.2009 - 08:49

Minä olen. Joka syksy pakastan kokonaisen keräkaalin, kun se on jäätynyt niin sulatan sen ja sulaneesta kaalista teen kaalikääryleitä. Sulanut kaali on sopivan lötkö tähän tarkoitukseen ja vältyn ison kaalin keittämiseltä, lopputulos on hyvä monen vuoden kokemuksella. Muuta tarkoitusta varten kaali ei kestä pakastamista tuoreena.

Lähteet:
Oma tieto ja kokemus

Kysyjän kommentti

Näin teen minäkin,inhottava kaalin-keittäminen jää pois. Helpolla hyviä,KANNATTAA KOKEILLA...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 15:59

En ole pakastanut kaalia kuin silputtuna ja hivenen rasvassa paistinpannulla paistuneena.

Miksei kaalinlehtien pakastaminen hiukan keittettynäkin onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 17:28

en syö kaalia ,en oo myöskään pakastanut sitä.

Lisätty: 06.11.2011 - 14:05

eikö kaali mee huonoksi pakastaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 17:41

En ole pakastanut, mutta pitääpä kokeilla joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:10

enpä ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:38

kypsänä voi pakastaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:50

Eikös se ole vanha venänäläinen tapa? Muistan nähneeni kuvia ja lukeneeni jotain juttuja, joissa Itä-Karjalan pelloille jätettiin syksyllä kaalit maahan ja niitä sitten käytiin kaivelemassa pitkin talvea kun nälkä tuli. Tiedä sitten miten hyvää oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 19:36

ON

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:17

Kaalisoppaa on pakastettu jonkin verran. Tuoreet kaalit minä syön kaikki raakana salaatin seassa, silloin ne ovat parhaimmillaan, mitä niitä yleensä pakastamaan kun kaupasta saa joka päivä tuoretta kaalia.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 20:35

Kypsänä kylläkin pakastanut, mutta kaalikääryleisiin sopii hyvin myös kurttukaali (oletkos kokeilut). Nuis ohjeis santoaan, et esikypsennettynä voi pakastaa kaalia lohkoina ja raasteina, mut näin naistenpäivänä naisen logiikalla sanoisin, et mistä se pakastin tietää, onko se kaali nyt lohkona, raastena vai sit, kaalin lehtinä, höh..:), eli mielestäni voit kaalinlehtiäkin pakastaa, jkv esikypsennettynä, jonka jälkeen kylmään veteen pikasesti, jotta kypsyminen lakkaa ja sit vaan pakastepusseihin, tms. ja pakkaseen, toivotaan et onnistuu...

Lähteet:
oma pähkäilyin vuoan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 21:45

Olen lukenut iostain lehdestä tästä kaalinpään pakastamisesta, siitä tulee kuulema hyviä kaalikääryleitä ja lehdet irtoavat helpolla.Tämä konsti on minulta vielä kokeilematta vaikka kaalikääryleitä teenkin,hyvä etä muistutit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 23:17

on varmaan joku joskus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 02:37

En ole kokeillut. Hymm. Varmaan onnistuisi kun tyrkkäisi vaan kaalinpään pakastimeen.
Nahistuu jos sulaa välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 08:40

No ei todellakaan., en kuulu himopakastajiin jotka pkastavat kaiken mahdollisen. Kaalia saa kaupasta jos sitä haluaa. Meillä käytetään kaalia tosi vähän.