Kauanko on kaalin keittoaika?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 15:21

Riippu paitsi siitä onko uutta tai vanhaa, myös siitä keitteletkö kokonaisena vai silputtuna. Se pisin aika taitaa mennä koko mötikän keitossa (esim. kaalikääryleitä varten) ja tässä yhden emännän reseptistä se keitto-osuus:

Koverran kaalin kannan, siis sen keskustan ytimen, puukolla pois.
Laitan kiehumaan suolalla maustettuun veteen, keittoaika kaalin koosta riippuen,noin parisen tuntia.

Kun kaali on jäähtynyt,kuorin lehdet erilleen, joihin käärin täytteen.

Kysyjän kommentti

Nam! Tahtoo kääryleitä heti! =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 14:10

Uuden sadon kaali kypsyy nopeammin kuin syksykaali, joten pitkää keittoaikaa ei välttämättä tarvita, mutta makuasia kuinka kauan hauduttaa kaalia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 14:20

Pitkä on kaalin kypsymisaika. Minulla ei kärsivällisyys riitä kaaliruokien tekoon tähän aikaan vuodesta. Odotan varhaiskaaliaikaa. Se tulee hetkessä kypsäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 15:48

Mitä pitempää keität sen parempaa tulee. Meinaan tehdä kaalilaatikon ja annan hautua monta tuntia leivinuunissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:31

tunti kaks... siinä se on. Maistamalla tietää koska on pehmeää ja kyspää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 19:38

Kypsäksi vie aikaa, mutta maku vain paranee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 11:14

pitkään ainakin pari tuntia ja naapurikin tietää (haistaa) mitä teet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 11:40

Talvikaalista en tee mitään,en jaksa sitä kypsytellä tuntitolkulla,odotan alkukesää ja uutta kaalia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2009 - 02:46

Pistä uuniin hautumaan kaikessa rauhassa, tulee sitä parempaa mitä kauemmin kypsyy.