Kannattaako mennä katsomaan 2vk koiran pentuan? onko sillä silmät auki? käveleekö vai ryömiikö??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.03.2009 - 10:26

Katsomaan tietysti voi mennä, mutta ei siitä paljoa vielä iloa ole muille kuin emollensa. Kävely on huteraa, ja liekö silmätkään vielä auki.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 10:28

kyllä mä ainakin menisin katsomaan.. ne on niin lutusia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 10:32

Koiranpentu on syntyessään sokea ja kuuro. Pentujen silmät aukeavat noin kahden viikon kuluttua syntymästä.
Neljän viikon ikäinen pentu alkaa leikkiä ja silloin se oppii laumakäyttäytymisen salat ja ruumiinhallintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 15:09

Aina kannattaa eläimiä katsella! Ei kävele vielä noin pieni, silmät on jo auki :) Ne ovat emon tississä kiinni vaan koko ajan. Kannattaa antaa pentujen olla ihan rauhassa nauttia emon turvasta. Ne on tosi söpöjä! Mutta kakka on huumaavan tuoksuista! ;)
Meillä oli 6 koiravauvaa emolla :) Kannattaa nauttia kun ne ovat vielä vauvoja, kun kasvavat niin nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 16:20

joo kyllä katsomaan voi mennä. mutta eipä ne osaa viel sinua nähdä kun nillä on vielä silmät kiinni.mutta en kyllä suosittele ottaa sitä edes kädelle kun on niin avuttomia vielä ja tarviavat vielä emon läheisyyttä. mutta jos olis mahdollista siirtää ajan kohtaa niin eikö oli parempi mennä sitten kun ne pennut olisivat jo isompia ja silmätkin auenneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 18:30

ei kävele eikä näe:) odota voelä viikko, ennekuin menet katsomaan niin pahin tulehdusvaarakin on jo ohitse ja saat itsekin enemmän iloa kun ovat jo "koiramaisia"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 03:06

Jos olet hankkimassa koiraa, kannattaa käydä katsomassa pentuetta vaikka useamman kerran. Näin voit vertailla miten kehittyvät, mitkä ovat pentueen suurimpia alfapentuja, ketkä pahnanpohjimmaisia. Myöhemmin niiden leikkimistä ja luonteita on hauska seurata myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 15:15

Noin pienen pennun kannattaa antaa olla vielä rauhassa. Kuukauden ikäistä voi jo mennä katsomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2009 - 17:52

voi han niitä aina käyvä kahtomassa mutta en tiiä onko niillä jo silmät auki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 19:13

Toki kannattaa mennä katsomaan,silmät alkavat juuri aueta tai ovat sen jo tehneet,ryömivät ja haistelevat jo ympäristöään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2009 - 17:45

kannattaahan sitä katsella, mutta älä vielä rupea hellimään