mikä on teidän isoin saamanne särki? ja jos tiedätte miten kaloja kuten särki ja ahven voi houkutella kalapaikalle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 01:05

Pieniä ovat olleet, ei niitä ole tarvinnut punnita.
Leivänmuruilla on houkuteltu pikkukaloja laiturin päähän,
monesti tuntui että leipä maittoi niille paremmin kuin tämä perinteinen mato.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 22:57

minun isoin särkeni on 1kg sain sen mato-ongella enkö tiedä miten niitä houkutellaan paikaale

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 23:00

Kerran sain ämpärillisen särkiä ja siinä oli kaiken kokoisia. Eikä niitä tarvitse houkutella. Tiettynä vuoden aikana ovat aina samassa tietyssä paikassa. Sen kun heittää katiskan veteen, tai alkaa onkimaan niin taatusti on saalis iso.
Pitää vaan tietää ne paikat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 23:01

Särki (Rutilus rutilus)

Suurin mulle sattunut särki taisi kanssa olla lähmpänä kiloa (Hollola , Vesijärvi) ja tartui pitkäänsiimaan.

Ruokkimalla niitä pentuna opetettiin kokoontumaan tietyyn aikaan tiettyyn paikkaa (oppivat nopeasti)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 23:28

Ehkä noin pari sataa grammainen, semmonen vähän lihavampi särki on ollut suurin, en o mitannu. Tietyt ottipaikat on niilläkin. Yleensä noin 1,5 m vettä. Kun särki alkaa kiusata pilkkiä, se täytyy saada kiinni omalla taktiikallaan ja ylös. Ei ihme houkuttimia ole ollut, en tiijä toimiiko tahnat... Täällä parhaiten syö toukkaa.

Lisätty: 07.03.2009 - 23:30

Ps. Mulla on kanssa toiminut tuo ruokkimisjuttu ahventen kohdalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 00:18

merestä inkoosta useita 500gr särkiä,,ei tarvitse kuin mato onki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 09:14

Kesäpaikallani Kustavissa on valtavia Särkiä.Niitä ei tarvitse mitenkään houkutella,ne nappaavat onkeen ja verkkoon.Pidän niitä roskakaloina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 09:20

Kyllä ne ovat oleet alta kilosia kaikki,niin säret ,kuin ahvenetkin,en ole niitä houkutellut muuten,kuin mato ongella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 10:42

Tavallisenkokoisia sinttejä ovat olleet täälläpäin.
Särkihän käy mato-onkeen hanakasti, ei tarvitse houkutella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 08:29

Olen asunut aina meren rannikolla ja särkiä ei pidetä arvokalana. Muita kaloja olen kyllä joskus lapsena ollut pyydystämässä jonkun aikuisen mukana.