Mistä johtuu jatkuva päänsärky ?

Työkaverini kysyi minulta tälläviikolla (mies) että mistähän johtuu hänen ainainen päänsärky, en osannut sanoa, hän syö jatkuvasti buranaa, kehoitin kyllä häntä ulkoilemaan, sanoin jospa se johtuu näöstä mutta hän sanoi että hänellä on hyvä näkö, mies on 38 vuotias.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 21:04

Syitä voi olla satoja, taustoja tietämättä, mutta yksi syy voisi olla särkylääkepäänsärky:

Särkeekö päätäsi lähes päivittäin niin, että joudut ottamaan kipuun särkylääkkeen?
Suomaisista noin kuusi prosenttia kärsii jatkuvasta päänsärystä. Tutkimusten mukaan jopa 70 prosentilla sen aiheuttajana voi olla särkylääkkeiden liiallinen käyttö.
Särkylääkkeiden ylläpitämää päänsärkyä sanotaan särkylääkepäänsäryksi. Siinä päänsärky muuttuu vähitellen päivittäiseksi, jopa jatkuvaksi. Särkylääkkeen ottaminen helpottaa kipua ainakin vähäksi aikaa, mutta se palaa myöhemmin.

Lisätty: 08.03.2009 - 21:36

Buranasta vielä, joka tulehduskipulääke:Tulehduskipulääkkeitä on syytä käyttää vain tilapäisesti, sillä niiden pitkäaikainen tai jatkuva säännöllinen käyttö voi aiheuttaa päänsärkyä, joka voi johtaa tulehduskipulääkkeiden käyttökierteeseen.

www.terveyskirjasto.fi/terve...i=aps00007

Lähteet:
plaza.fi/ellit/liikunta-ja-t...epaansarky

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 20:37

Tuijottaa liikaa tietokoneen näyttöä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 20:38

Tiedän henkilön, jolla jatkuvasti särki päätä, kävi lääkärissä ja lääkäri määräsi särkylääkkeitä. Hän kuoli muutaman viikon päästä aivoverenvuotoon. Mutta tämä on se pahin vaihtoehto. Syitä löytyy varmasti kymmeniä muitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 21:27

Liikunnanpuute? Univaikeudet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 21:40

buranan liikakäyttö nostaa verenpainetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 22:29

Särkylääkkeet voi myös aiheuttaa päänsärkyä, mut siihen voi olla monta syytä miksi päätä särkee: esim. hampaiden purenta, hartia jumit, stressi, univaikeudet, jotain kauheeta on päässä tapahtumassa jne jne... suosittelen todellakin lääkäriin menoa ja sassiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 22:30

voi olla hartiat jumissa.. pitäis ulkoilla ja juoda riittävästi vettä. burana ei varmaan enää auta jos niitä joka päivä syö.. kannattaa varmaan mennä lääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 23:51

Selkä- ja hartiakivut voi tehdä myös päänsärkyä. Tressi, verenpaine. Kolesteroli voi tukkia verisuonia aivoissa. Nestehukka. Kivun aiheuttajia voi olla monia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.03.2009 - 20:31

jos on stressiä tai mikreeniä tulee päänsärkyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 09:51

Kehoita varaamaan aika lääkärille, siellähän se varmaan selviää parhaiten.