Mikä hitto Suomen päättäjiä vaivaa?

Rakentavat Jyväskylään voimalaitoksen, joka polttaa puuta. Miksei rakenneta tuulivoimaloita?

Avainsanat: energia tuulivoima ilmastonmuutos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 17:22

Jyväskylässä poltetaan jatkuvasti haketta, jota saadaan kannoista ja juurakoista. Metsäteiden varsilla on isoja juurakkokasoja, joita hyödynnetään sekoittamalla turvetta joukkoon. Maisema kyllä siistiytyy, mutta pitkällä tähtäimellä ajattelen luonnon kierokulkua. Kantojen ja juurakoiden lahoaminen on hidasta luonnossa, mutta se ravitsisi ja lannottaisi luontaisesti maata.

Mutta minkäs teet. Ei tuule Jyväskylässä, ei.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.03.2009 - 16:30

ei taida siellä Jyväskylässä tuulla tarpeeksi että kannattais

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 16:35

Tuulivoimala menestyy aukeilla mailla, meren rannoilla ja tuntureilla. Jyväskylästä taitaa puuttua kaikki nämä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 18:43

Edellä koko joukko hyviä vastauksia. Toinen ongelma lienee tuuligeneraattoreiden lukumäärä. Niitä pitää olla melkoinen joukko jotta tehot olisivat samaa luokkaa kuin nyt suunnitellulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 19:37

Onneks eivät ole niin sekopäitä että rupeisivat rakentelemaan tuulivoimaloita Jyväskylään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 00:29

Tuulivoimaloista tulee meluhaitta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 08:32

Jyväskylän tuulet eivät riitä tuulivoimalaa käynnissä pitämään. Rannikoillahan niitä on ja korkeilla paikoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 18:29

Sanoppa muuta,ehkä ne katsoivat Mikkosten ohjelmaa etukäteen.Muista äänestää vihreitä.

Lisätty: 09.03.2009 - 18:31

Kyllä puu on kuitenkin parempi,kuin öljy tai atomivoimala.