uskotko saavasi eläkerahastoihin säästämisiä varoja joskus takaisin?

entä jos rahastoihin säästäminen vähenee huomattavasti kun muutkin pitkäaikaisrahastot tulee verotuksessa samanarvoisiksi, onko sinulla liitetty vakuutus siltävaralta että kuolisit ennen säästöjen nostoa.tiedätkö rahastojen arvoa tänäpäivänä, kysy voit tosin pettyä.varma voittaja on se henkilö joka myi sinulle sopimuksen.verohelpotus on kuin lainasi itseltään ,tuo 28%peritään takaisin lisäeläkkeestäsi.miten kävi amerikassa? miljoonilla meni rahat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2009 - 22:18

Eläke on vielä niin kaukainen asia että turha kärsiä ja kituutella sen takia että alkaisi säästämään sitä jo nyt. Kun itse saavutan eläkeiän, on se varmaan jo 72 vuotta, tuskin olen silloin enää elossa...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2009 - 22:17

no en usko että ekuja tulee takaisin..maksajille, vaan eiköhän ne eläke rahatkin ole jo käytetty sinne jonnekkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.03.2009 - 22:18

En ole säästänyt mihinkään rahastoihin, joten ei huolta. Valtio/Kunta maksaa eläkkeeni, kunhan aika koittaa, jos maksaa. En murehdi etukäteen näitä asioita. Tämän hetken murhe on työttömyys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 22:37

eipä ole mun murheeni, ei ole tullut harrastettua tuota rahastosäästämistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 23:23

Ei tule takaisin panos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 00:05

Epäilen, että siitä kehittyy vielä aikamoinen kupla, rahat on käytetty / sijoitettu kupliin ja moni asia muuttuu vielä matkan varrella. Uudet maksajat voivat vähentyä, jolloin rahat ei riitäkään enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 01:11

Toki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 10:47

en usko ja siksi en säästäkkään mihinkään sellaisiin.. säästän muuten:) on parempiakin sijoituskohteita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 13:42

Ei huoleta en ole säästänyt mihinkään enkä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 14:38

uskoahan pitää ihan kaikkeen, mutta se on sit eri asia toteutuuko... toivon että saan kaiken pois ja vieläpä korkoineen:)..hi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 01:55

Saan takaisin, mutta en saa korkoa niin paljon kuin mielisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 07:56

Perkunta saa ,jos kuolen ennen eläke ikää,jos nyt sillon vielä pankit toimii,eikä mene kaikki harakoille.Toivon kuitenkin.