mitä mieltä olette, kun venäjällä on naistenpäivä vapaapäivä, niin mitä mieltä olette , että myöskin meilläkin ois naistenpäivä vp

kannatan tätä ajatusta...:) siis venäjällä, kun on naistenpäivä sunnuntaina, niin kuin nytkin on, niin siellä se siirtyy arkipäiväksi, oletko sitä mieltä, että näin myöskin pitäisi tehdä täällä suomessa..ois meillekin vapaata arkipäivänä...?

Lisätty: 06.03.2009 - 21:27

niin täytyy myös tunnustaa, että en tiedä onko vain naisille tämä venäläinen naistenpv..vapaa, kuulin siitä vasta radiosta, mutta aatelinkin , että jospa naiset sais olla vapaalla, ilman koti..ym töitä..

Avainsanat: vapaa naistenpäivä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2009 - 21:24

Kyllä Suomen naiset ovat mielestäni ainakin yhden oman palkallisen vapaapäivän ansainneet, useimmiten käyvät ansiotyössä ja hoitaa kodin ja vielä miehenkin siin sivus, saati sit muut ammatit koton; siivooja, kokki, psykiatri/psykologi, lastenhoitaja, roskakuski, suhdanneasianainen, pankkiiri, opettaja, puutarhuri, jne... (mitenkään miehien ansioita näis asiois väheksymättä; perheitä on niin monenlaisia). :))

Kysyjän kommentti

kiitokset samalla asialla ollaan, jotta vp naisille...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2009 - 20:47

Niinhän se tänä vuonna onkin. Onhan se sunnuntai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 20:57

Venäjällä kait kunnioitetaan naista ainankin naistenpäivänä,kun annetaan vaparikin.Meillä se ei onnistuis mitenkään,kun naisia on niin paljon hoitotyössä,ei kai se onnistu venäjälläkään kaikille,mene ja tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 21:14

En tiedä turhempia päiviä kuin naistenpäivä, ystävänpäivä tms. Jollei naista tai ystävää voi muistaa kuin yhtenä päivänä vuodessa ovat asiat todella huonosti. Ja vielä vapaapäiväksi, olisiko siis vain naisilla vapaapäivä...? Mites ystävänpäivänä, saisivatko todistetusti ystävät olla vapaalla? Sori jos kuulostaa ivalliselta mutta kun en voi muuta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.03.2009 - 21:30

Ei taitais olla hyvä ajatus. Kohta olis miehet vaatimassa, että pitää olla miestenpäivä, ja se vapaaksi, eikä siitä pitkälle päästäis, kuin lapset olisi samalla asialla. Riittäköön se äitienpäivä siihen tarkoitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 21:42

Joo naiset Suomessa ovat sen vapaapäivän ansainneet, miten lie tuo nykyinen hallitus suvaitsevainen.
Onnea paljon Suomen kaikille naisille 8.3.09 minun puolesta.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 22:37

Jos on vapaapäivä tulossa niin nainen tekee etukäteen vapaapäivälleen tarkoitetut työt. Leipoo pullat ja keittelee ruuat pakastimeen, jotta on sitten mukavampi olla vapaalla.

Ei naiset yksinkertaisesti saa luonnolleen mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 22:41

paljon muutakin Venäjällä jota ei pitäisi kopioida

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 22:53

olin aikoinaan teboil oil ,oy,n palveluksessa en huoltoasemalla. me kaikki saimme ylimääräisen vapaapäivän silloin.minulle se oli aika yllätys . venäjällä se oli enemmän kuin meillä äitienpäivä. tietäekseni vieläkin suomesa teboilin työn tekijöillä on ylimääräinen vapaapäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 23:27

Tokko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 23:30

oishan se mukavaa mut tänä vuonna ei ois hyötyä ku on muutenkin sunnuntai.. no ainakaan koululaisille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 01:33

Korotetaan naistenpäivä suureksi juhlapäiväksi.Suomessa on aivan liian vähän juhlapäiviä ja vapaapäiviä. Mielestäni voisi olla joka kuukaudessa jonkinlainen vapaa- juhlapäivä. On aika yksitoikkoista ja ilotonta tämä arkinen aherrus jossa vain vappu ja juhannus juhlat . Ehdotankin uudeksi vapaa ja juhlapäiväksi nuorisonpäivää.
Se olisi suuri arvostus ja kannustus tulevaisuudentoivollemme.

Lähteet:
nuoriso, naistenpäivä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 02:18

No vois se olla kiva. Naistenpäivä ei ainakaan meillä eroa yhtään muista päivistä. Jos se olisi jatkuvasti vapaa, saisi senkin päivän omaksi hyödyksi.