Kuinka kauan säilytät tiliotteita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.03.2009 - 02:12

Säilytän niitä 6 vuotta.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2009 - 20:21

Mun tiliotteet on sähköisessä muodossa. En ole viitsinyt niitä tulostaa itselleni, kun en ole tarvinnut niitä pitkiin aikoihin enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 20:39

kyllä olen säilyttänyt jopa 10 v...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 20:54

Riippuu varmasti tiliotteen sisältämistä tiedoista. Tavallisia ostoksia ja ottoja sisältävää en kovinkaan kauan, tärkeämpiä maksuja tms. vähän pidempään.
Sitäpaitsi, pankki tulostaa tarvittaessa tiliotteen myös jälkikäteen, maksua vastaan tosin.

Määrättyjen tahojen, esim. kuolinpesien, pitää säilyttää tietoja verottajaa varten useita vuosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.03.2009 - 21:06

Viimiset viisi vuotta ovat ainakin tallessa. Voi olla enemmänkin. Pitäisi oikein katsoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 21:16

Yhden vuoden kansio on laskuja yleensä tallessa. Kun alkaa uusi vuosi niin kansio tyhjenee. Saahan nuo aina pankista jos on tarvis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 21:27

Tiliotteet ovat netissä, mutta kirjaan aina kaikki tilitapahtumat tuoreeltaan pieniin pankista saamiini tilimuistioihin. Niitä säilytän vähintäinkin kolme vuotta.
Tärkeimmistä tilitapahtumista tulostan tositteet, joita säilytän kuusi vuotta, lähinnä verottajaa varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 21:51

Tiliotteet ovat netissä, siellä ne säilyy joskus olen ottanut kopion johonkin erikoiseen tapaukseen.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 22:13

Ei ole mitään tiettyä aikaa, kun kansio täyttyy niin tyhjennän sen.
Luotan että tarvittaessa saan ne myös netin kautta,
en tosin ole varma kun ei ole tarvinnut pahemmin tarkistella vuosien takaisia juttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 00:06

Olen hyvin satunnaisesti tyhjentänyt kansion.Ei ole mitään tiettyä rytmiä.Joskus paprut lentää heti luettuani roskiin, joskus säilyvät vuosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 01:12

Liian kauan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 03:21

pankissa ,voin tulostaa halutessani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 17:42

Sähkösessä muodossa ties kuinka pitkään, kertyneet paperit pääsee kuusivuotiaina silppurin kautta kierrätykseen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 12:51

Sähköisessä muodossa säilynevät vaikka maailman tappiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 07:50

Vuoden verran,joskus kauemminkin.