kuka keksi sydämmen muodon???????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2009 - 17:23

Sydän on symbolina todella vanha, joten sen tarkkaa alkuperää on melko mahdoton selvittää. Euroopasta on löydetty sydäntä muistuttavia piirroksia, jotka on ajoitettu jääkautta edeltävään aikaan. On mahdollista että sydämen symbolilla on alunperin ollut useita hieman erilaisia merkityksiä eri puolilla maailmaa (samoin kuin esim. ristillä, toisella melko abstraktilla ja pelkistetyllä symbolilla).

www.kirjastot.fi/fi-fi/tieto...618b65afa5

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 06.03.2009 - 18:08

Sama muoto kun katiskassa, ikiaikuinen pyyntiväline niin kuin rysäkin. Se on kuin emätin, sinne kun suikkasee niin missä sitten on? No satimessa ja pois ei enää pääse kun on aineet sumpussa. Asioilla on luonnolliset juuret.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 19:33

Sydän lienee omistajansa nyrkin kokoinen tunteeton liha(s), joka ei välttämättä ole vasemmalla. Ettei vain muoto olisi Hertta-sarjoista?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 21:33

Oheista kuvalinkkiä kun oikein tarkkaan katsoo niin kyllä siitä tulee tuo pelkistetty sydämen malli mieleen, jota käytämme piirroksissa. www.vsshp.fi/documents/2004/...sydan1.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.03.2009 - 20:51

jumalaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 02:43

Kyllä sydämen muoto on karkea piirros normaalista sydämestä.