Mistä tietää onko asunnossani hometta?

Tuuletusräppänä on ainakin ihan pölyisen näköinen, harmaata likaa täynnä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2009 - 15:01

Jos sinulla on syytä epäillä että huoneistossasi on hometta (vrt. ed.) niin asian voi selvittää mittauksilla. Voit pyytää isännöitsijän hommaamaan ammattilaiset suorittamaan hometarkistuksen, tai jos asut omassa talossa niin paikkakunnalta varmaan löytyy firmoja, myös useissa kunnissa kunnan rakennustoimistoissa on vastaavia palveluja saatavissa.

linkissä esimerkki tällaisista firmoista:
www.yritystele.fi/t/Homemitt...t/82187_1/

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2009 - 14:24

Oliskohan ammattimiehillä asiaa ja tulla tutkimaan asuntosi! Onko sinulla jotain haitaa, eli sairautta tai muuten voit huonosti ollessasi asunnossasi?
Räppänänhän voi puhdistaa, jos et osaa itse, niin hanki apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 14:31

kyllä sen homeenhajun tuntee kun asuntoon sisälle menet. ja oireita on myös jatkuva tunne flunssasta , nenä tukkoinen, päänsärky ja kuumeisuuden tunne.sekä alttius korvatulehduksiin sen nenän tukkoisuuden vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 15:03

Jos sinulla on pitkään jatkunut yskä ja nuha, mene verikokeeseen sieltä niitä homejuttuja löytyy, vaatteet haisee ummehtuneelle... Ammattilaiselle kun soitat niin se tulee mittaamaan sun asuntos.... : ) home on muuten oikeesti aika vaarallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 15:19

haju sen paljastaa.. ummehtunut haju ja pyydä jotakin joka ei asu teillä.. haistamaan vaatteitasi. Ne paljastaa sen kyllä takuuvarmasti.. itse et sitä huomaa mutta ulkopuolinen huomaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 15:42

Nenä vuotaa, yskittää, silmät punoittavat, ääni on maassa.
Päätä särkee, väsyttää ja koko perhe kärsii kurkkuoireista
sekä tukkoisesta nenästä.
asumisterveysliitto.fi/pages...ettako.php

Kosteus-, home- ja sisäilmatutkimuksen alalla on varsin kirjavaa liiketoimintaa: vaurioita arvioidaan ja korjataan vaihtelevalla ammattitaidolla, ja valitettavan usein kyse on pelkästä rahastuksesta. Siksi palkatun yrityksen luotettavuus onkin arvioitava tarkkaan. Puolittain korjattu mikrobivaurio on lähes turha, sillä jäljelle jääneisiin vauriorakenteisiin kasvanut mikrobikanta leviää herkästi terveeseen rakenteeseen.
www.inspectorsec.fi/site.php...age=common

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.03.2009 - 16:10

Asunto haisee, vaatteesi haisevat, ja olet jatkuvasti kipeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 16:21

pyydä joku ammattilainen tarkistamaan asuntosi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 07:34

Kosteus mittauksella saat varmuuden asiaan,voi käyttää myös homekoiran palveluksia.