Maailman matkaajat,kun käytte näillä matkoillanne käytkö myös katsomassa nähtävyyksiä vai ryyppäätkö vain hotelissasi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.03.2009 - 23:24

Kyllä.

Lisätty: 05.03.2009 - 23:40

Olemmeko nuoruuspäivieni lukion "Raittiusseura Toivossa"?

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,ihmettelen mistä suomalaiset matkamiehet ovat maineensa saaneet,kun kaikki vastaajat on raivoraittiita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.03.2009 - 20:55

Halvempaa ryypätä suomessa. Nähtävyydet on nähtäviksi, ei niinkään kuvattaviksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 20:57

voi voi. ei todellakaan..en kyllä ehkä luokittele itseäni vielä maailmanmatkaajaksi, mutta tykkään matkustella paljon. matkoilla yritetään nähdä mahdollisimman paljon kaikkea uutta sekä mielenkiintoisia nähtävyyksiä pitää nähdä ja kokea. hotellihuoneessa tai talossa käydään vaan yleensä nukkumassa hyvä yö uni. miksi tuhlata hyvää loma aikaa ryyppäämiseen ja seuraavan päivän mahdolliseen grabbeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 21:00

Matkoilla ollessa pitää pyrkiä kokemaan ja näkemään niin paljon kuin mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 21:12

Mistähän maailmanmatkaajista mahdat puhua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 21:16

matkalla ollaan jalat alla ja vilkaasti, jotta ehti kaiken saada irti matkasta ja hotellissa vain nukutaan..niin ja en kylläkään ole maailmanmatkaaja, mutta matkustella tykkään..kyllä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 21:18

haha.. en ikinä juo joten kyllä käyn katsomassa nähtävyyksiä ja muutenkin kaikilla retkillä.. ne on oikeesti hyviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 21:30

Reppu selässä kujetaan joko jalan tai paikallisilla busseilla. Yleensä ängetään sinne missä on paljon ihmisiä. Siellä on joko saksalaisten löytämä halpa kauppa tai jokin paikallinen tapahtuma.

Yleensä ollaan kuukaudesta seitsemään viikkoa reissussa. Ei sitä jaksaisi ryypätä "Erkkikään".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 21:31

Ilman muuta nähtävyydet, kulttuuri, mahdollisesti paikallinen väestö. Katukuppilassa voi lepuuttaa jalkoja ja ottaa oluen ja katsoa elämänmenoa ympärillä.Turhan kallista matkustaa ryyppäämään ja kotona kysyä oliks mulla hauskaa. Voi tulla vastaus että näky olevan mulla ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 21:38

en nyt sentään maalimanmatkaaja mutta matkoilla nimenomaan en juo mitään :) sillä en halua yhtään päivää pilata päänsäryllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 21:40

Satunnainen matkailija lähinnä, joka vuosi kuitenkin ainakin yksi ulkomaan reissu…
Juominen on suomessakin melko vähäistä joten mitä järkeä olisi lähteä ulkomaille sekoilemaan? Jos esimerkiksi Tuborg tehtaaseen tutustumisen jälkeen on kaksi tuntia aikaa maistella tehtaan tuotantoa, niin kai siinä voi kaljan tai kaksi ottaa hyvällä omalla tunnolla. Samoin viinitilalla poiketessa olisi suorastaan loukkaus kieltäytyä muutamasta lasillisesta viiniä jota isäntä ylpeänä tarjoaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 21:56

Taitaa ne matkustamiset jäädä aika vähiin tuollaisella reseptillä, eikä sellaisista reissumiehistä/naisista maailmanmatkaajia tule koskaan. Muutama keikka Kanarialle tai Tallinnaan, ja niitähän sitten on mukava 'muistella' lopun ikäänsä.

Eihän nuo legendat huonekännäreistä ihan tyhjästä synny, mutta kyse on kuitenkin niin pienestä vähemmistöstä, että paljon enemmän noita 'surku-käyttäjiä' löytyy täältä kotitantereilta.

Itse jos olisin aikoinaan tuohon joukkoon ilmottautunut, olisi työsuhde ja kaikki muutkin suhteet katkenneet jo aikoja sitten, ja maksakin varmasti olisi sanonut jossain vaiheessa poks, sillä lähes neljäkymmenen vuoden aikana yli puolet ajasta reisussa käy rankasta kuntokokeesta ilman jokapäiväistä paukkuakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 22:24

Samoilla linjoilla olen muiden kanssa, eli itse en todellakaan halua/jaksa/tahdo juoda reissuilla. Paikallista olutta on mukava maistaa, mutta siinä se. Kyllä reissuille lähdetään kokemaan jotain paikallista, ei niinkään universaaleja kännejä. Eli ei kiitos mulle. Matkaseura mieluusti myös samanhenkinen tässä asiassa....
Nyt olen pitkästä aikaa lähdössä ns. "turistirysään", mutta ei senkään matkan motiivi ole kännääminen, vaan lepo, rauha ja rauhoittuminen :) Toivon, ettei naapurihuoneessakaan jaksettaisi äänekkäästi juhlia :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 22:52

Eiköhän nuo seiväs matkat ole historiaa ja harva enään joka ei muista reissusta mitään !
Itsellani ei ole ongelmaa alkoholin kanssa ja kierrän paikkoja omaan tahtiin, tai sitten ystävien kanssa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 23:12

Mitä järkeä on mennä reissuun juomaan,ja pilata reissu. Menoksi vaan nähtävyyksiä näkemään.
Kyllä terassilla voi janoon ottaa siiderin tai oluen,ja levähtää sen hetken.. Ja sitten taas menoksi......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 23:21

valitettavasti en käytä alkoholia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.03.2009 - 00:00

Nähtävyyksiä on katseltu, retkillä käyty, kaupungilla kierrelty, rannalla otettu aurinkoa ja uitu, sekä ryypättykin, mutta ei hotellihuoneessa, vaan ulkona terasseilla, tai altaalla. Hotellissa vain yöaikaan nukkumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 08:06

Ei sitä millään raski matkaansa pilata istumalla huoneessa ryyppäämässä. On niin paljon nähtävää ja koettavaa. Nykyisin enempi törmää tuolla mualimalla humalaisiin venäläisiin, jotka häiriköivät esim. omien pullojensa kanssa jo aamiaispöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 08:39

No vaihtoehtoja on onneksi paljon enemmän kuin nuo kaksi mainitsemaasi. Huoneessan ryyppääminen on sellainen äärimmäisyysratkaisu johon tuskin monikaan enää sortuu. Myös pää kolmantena jalkana ympäriinsä juokseminen, jotta näkisi edes vilaukselta kaikki oppaissa ja esitteissä mainitut nähtävyydet, tuntuu aika epätoivoiselta puuhalta. Niitä kuitenkin näkee huomattavasti enemmän kuin 'huonesieppoja'.

Itse olen pitänyt hyvänä tavoitteena pariin, korkeintaan kolmeen kohteesseen perehtymistä päivittäin kunolla ja sitten asioiden sulattelemista hyvän ja kiireettömän aterioinnin merkeissä ja mieluummin vielä paikallisten kanssa silloin kun on mahdollista. Siinä sitä 'pihalla ryypiskelyäkin' sitten voi kohtuudella, tapojensa ja kuntonsa mukaan harrastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 10:12

Kuka nyt hotellissa haluaa ryypätä kun on monia ravintoloitakin! Voihan niitä nähtävyyksiä katsella pikku hiprakassakin :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 10:14

En harrasta ryyppäämistä kotona eikä matkoilla. Nähtävyyksien perusteella matkat valitaan oli määränpää mikä tahansa. Matakohteessa poikkeusellisesti aina vuokrataan auto joten ei siihenkään ryyppääminen oikein sovellu.
Espanjan suunnalta olen kuullut suomalaisten ryyppäyslomista... suvun nuoria on opiskeluaikaan ollut oppaana. Ei ole epätavallista että jonkun pari viikkoa juoneen pääsy lentokoneeseen evätään. Sekään en ole minä mutta turhia elgendoja nuo juopottelevat suomalaiset eivät ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 15:19

Olin viikon reissussa vasta ja viinan tippaa en maistanut, kiertelin saarta, kattelin nähtävyyksiä , ihailin maisemia ja ajeltiin autolla... en ymmärrä miksi pitäisi mennä lomalla viikoks pariks ryyppäämään sinne.... sitähän voi ryypätä ihan kotonakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 20:35

Onhan noita "johtajia" nähty, heti kun allasbaari aukeaa...ja koko hiton kaksi viikkoa.

Itse en juuri muutenkaan juo joten aika menee etsiessä omia nähtävyyksiä, uusia ihmisiä...ja kuvia..muistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 20:36

Vain euroopan matkaaja,ei hotellissa ryypäily ole kivaa ja matkalla täytyy nähdä paljon ja pitää hauskaa.