mikä kieli on hauskin ,mitä olet kuullut puhuttavan ja mitä kieltä haluaaisit oppia..?

minusta se on toi vironkieli ja oppia ranskaa tai somaliaa, somalia on jotenkin niin runollista ..mutta huono on miun kielipää...joten sujuvasti kuuntelen kylä...

Avainsanat: oppi kieli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.03.2009 - 14:38

Thai kieli on mielenkiintoista kuunneltavaa, en sit tiiä olisko se hauskin..sitä ehkä haluais myös oppiakin, espanja olis myös toinen mitä haluis oppia.

Kysyjän kommentti

taas oli vaikeaa parasta valita, mutta kiitos kaikile vastanneille..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.03.2009 - 14:41

Kaikissa kielissä on oma vivahteensa. Kyllä noita suomensukuisia kieliä on hauska kuunnella, tulee etsittyä niistä samoja piirteitä, ja ne herättävät keskustelua. Minulle riittäisi jos osaisin puhua 100% sujuvaa englantia, tarvitsen sitä. Jos olisin yhtään parempi kielissä, myös ranska ja saksa kiinnostaisi tai zuahili, jota puhuvat afrikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 15:22

haluaisin oppia espanjaa, sitä puhutaan niin monessa maassa. Hauskinta on kiina:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.03.2009 - 16:24

Venäjän kielen taito olisi hyvä omata. Unkari kuulostaa kivalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 16:55

Miusta viron kieli kuullostaa hupaisalta,siskoni puhuu sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 16:57

hauskimmat varmaan noi kiinat ja japanit ja niinku kissaäiti sano niin viro.. ranskaa ja englantia haluaisin puhua sujuvasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 17:28

Kes on see ilus preili seal? Kas kass tegi tassi katki? Noin korvakuulolta muistellen... siis viroa. Ja jalgratas lienee fillari? Raamat on kirja ja Raamattu on Biplia? Hauskaa meistä... Ja ostapas viineri!

Lähteet:
Muistoja pohjolasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 17:52

Varmaan joku eskimoiden puhuma Inuiittikieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 20:05

Vastaukseni molempiin on tunturisaame, ymmärrän sitä aika paljon, mutta oma puhumiseni on niin ja näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 21:12

"Hauskin" kieli kuultuna romania, ite taas olen aina halunnut osata italiankielen, soon niin sointuva, temperamentikas/vauhdikas, jkv opin kun asuin Sveitsissä (100v, sitten), mutta haluan oppia/taitaa enemmän ja sujuvasti... kun heit kuuntelee (italiaa puhuvia), tuntuu joskus kuin ois isompikin riita menossa, mut hehän vaan keskustelee.... vauhdikas kieli... no, kyl mie viel johkin kansanopistoon itteni pukkaan täs asias, tms...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 00:01

eiköhän hauskin ole savon kieli,saamea haluaisin opiskella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 08:13

Minä jäin koukkuun Keniassa käydessäni siihen swahilin kieleen..jotennii ihan pikkusen muistuttaa savon murretta ja alkoi aika helposti tarttua korvaan. Hakuna matata, napsulaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 11:27

Hankala sanoa hauskinta,oppia haluaisin kiinaa,espanjaa,viroa,saamea ja muitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 21:22

arabia on hassun mutta ihanan kuuloista. samoin saame. portugalia haluaisin oppia, poikaystävän äidinkieli