millaisia keskustelunaiheita on lähihoitajien (aikuisopiskelijat) soveltuvuustesteissä ? Onko testeissä jotain ns. luetunym.?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.03.2009 - 08:37

Varsinaisessa keskustelutilanteessa ei ole luetun ymmärtämistä. Jos tarkoitit sitä keskustelutilannetta missä on psykologi mukana. Mie jännitin silloin ja ujokin vielä oon etten juuri ihmeitä ehtinyt sanoa, kun tilaisuudessa oli kaksi tosi puheliasta ihmistä. Mut me puhuimme matkustamisesta!! En muista niin tarkasti, mutta aiheet eivät liittyneet kuitenkaan hoitotyöhön vaan elämään yleensä. Uskoisin, että tää psykologi katsoo tilanteen ja voi hieman johdatella johonkin aiheeseen tai sitten ei, niin kuin yhdelle porukalle kävi. Ensin olivat istuneet ihan hiljaa ja sit vihdoin yksi oli kysynyt toisilta, että mitä kuuluu. Jos aikuisopiskelijalla on lukihäiriö se ei estä lähihoitajaksi valmistumista. Tentit voi suorittaa suullisesti ja muutakin apua saa. Ainakin Kuopion oppilaitoksessa nää asiat ovat hienosti hoidettu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.03.2009 - 12:18

Saisi olla tuo luetun ymmärtäminen joka alalla. No, ehken ei politiikkaan suuntaaville. Siihenhän vaaditaan peräti "koeteltu kansalaiskunto".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 18:19

ei ole luetun ymmärtämistä.. siel on ihan normikysymyksii (n.300) saattaa olla monta samaa kysymystä eri muodossa, eli onko se sit tavallaan luetunymmärtämistä.., "laskuja", "piirtämistä", psygolokin keskustelu, hmm..