Pitäis laatia kutsukirje ulkomaalaiselle ystävälle viisumihakemuksen liitteeksi. Turistiviisumia varten. Mistäpä löytysi mallia?

Perhetuttu kutsutaan kyläileen kodissamme. Asuu Kanadassa ja on Turkin kansalainen joten joutuu anoon viisumia Turkista. Turistiviisumi hakemuksen liitteeksi kutsukieje jossa käy ilmi että hän on vieraana perheessämme vierailunsa ajan. Valmis malli kirjeen kirjoittamiseen helpottaisi kummasti. Kyseessä siis ystävä, ei poika/tyttöystävä.

Avainsanat: kutsukirje

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 21:19

Sinun pitää kysyä asiaa Turkin konsulaatista koska tiedot muuttuvat useasti. olen tehnyt näitä anomuksia eri maiden kansalaisille vapaamuotoisesti ja myös taannut heidän sairauden hoitonsa sekä elämisensä täällä kyseisenä ajankohtana. kannatta olla todella varovainen ko. paperia tehdessäsi. Jotka tänne haluavat , tietävät yleensä enemmän kuin sinä ko. asiasta. He joutuvat käymään konsulaateissa hakemassa sen viisumin henk. koht. jolloin heille jaetaan Suomi oppaita.Ei kannata vaikka lomaromanssin perusteella anomuksia tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.03.2009 - 00:38

Edellä ihan oikeita varoituksia. Muutenkin kannattaa tarkkaa harkita noiden kutsujen kanssa ja selvittää mihin sitoutuu. Yksi juttu on kanssa se, tarvitseeko tämä henkilö kutsua ollenkaan saadakseen matkustusluvan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 08:34

Ihan noin vaan ei kannata kutsujaksi ryhtyä... ei välttämättä tunne kutsutun aikeita ja motiiveja. Saattaa kutsuja joutua ikäviin selvityksiin. Miksi ko. henkilö tarvitsee kutsun, siinä yksi "epäilyttävä" juttu. Tietysti teet niinkuin haluat.

Lisätty: 05.03.2009 - 10:14

Kansalaisuus merkitsee, ei se missä asuu. Aloittaja kertoi ehnkilön olevan turkkilainen ja oletan että Turkin kansalainen. Sekä Yhdysvalloissa että Kanadassa ollaan tarkkoja maahan pääsyn ja maasta poistumisen suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 09:26

myöskin matkanjärjestäjilä on noita kutsuja valmiina..kysyppä niiltä...itse kun tein oma matkan tosin venäjälle, niin Vistamatkoilta sain kaikki tarvittavat paperit, no maksoihan se muta eipä tarvinnut kaikia olla itse hakemassa...oli ne kutsutkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 09:32

Jos pysyvä asuin paikka Kanada,Tuskin tarvitee kutsua tarvitseeko yleensä viisumia.