Oli kysymys seksin oston laillisuudesta, jos se olisi laillista ehkäisisikö se raiskauksia?

miksi miehet käyttävät ostopalveluita? Onko kotona niissä asioissa jotakin vikaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 20:38

Minusta on käsittämätöntä kuinka monet naisetkin puoltavat prostituutiota milloin milläkin syyllä.

Seksuaalisuutemme on ilon lähde, mutta myös suuri viettelys ja pahe väärinkäytettynä. Kaikki on nykyisin sallittua kaikille ja vapautta huudetaan milloin minkäkin asian puolesta. Mutta vapaus ja vastuullisuus käyvät käsi kädessä.

Minä olen nähnyt ja kuullut karseita asioita Suomessakin puhumattakaan suuresta maailmasta: Viinapullosta yhdeksi yöksi myytyjä vaimoja jne. parempi etten kerro.

Ei seksipalvelujen oston laillisuus estä paheita meissä. Seksi on samanlainen vietti meissä kuin jännityskin. Katsot ensin jonkun suht. koht. siistin jännärin. Aistisi turtuvat pian normaali jännitykseen ja kohta saavuttaakseni sopivat säpinät haluat katsoa jo moottorisahamurhaa.

Kaikki tämä kummallisuus viettien suhteen asuu meissä normaaleiksikin kutsutuissa ihmisissä. Ei herätetä nukkuvaa leijonaa meissä.

Minusta on hyvä, että Maarit otti tämän kysymyksen esille. Olisin itse sen tehnyt, mutta en osannut kysyä näin jouhevasti.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 20:10

Kyllä asiantuntiat näin väittäävät,mutta oisko niillä raiskareilla vara maksaa maksullisille naisille,se onkin eri juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 20:11

En usko sen ehkäisevän raiskauksia. Miehet kai käyttävät niitä palveluita siksi, että eihän kaikilla ole sitä ns. parempaa puoliskoa, joten menevät sinne mistä sitä helpolla saa. Ja lopuilla voi olla ongelmia kotona. Mene ja tiedä, kun ei ole kokemusta lähipiirissäkään, tai vaikka olisikin, tulisivatko mulle kertomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 20:33

Se saattaisi osaltaan hieman vähentää raiskauksia mutta sairaalloisiin tyyppeihin sillä tuskin olisi vaikutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 20:35

Raiskaajalle ei ostettu seksi tuo tyydytystä, kohteen pitää kärsiä ja ilmaista pelkonsa, hätänsä ja kipunsa. Usein raiskaaja haluaa myös satuttaa uhriaan todella, eikä näyttely uppoa. Raiskarit rikollisia. Normaalit eivät edes pahimmassa puutteessa raiskaa(jotka tekevät, ovat sairaita!)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 21:39

ei ehkäise.. raiskaus on omaa lajiaan sairaus. Niillä ihmisillä on tarve alistaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 21:52

Se on yleinen harhaluulo joka pitäisi lopultakin saada oikaistua.
Yhdessäkään maassa jossa on lailliset bordellit ei ole raiskaukset vähentyneet yhtään. Raiskaajat ovat sairasta porukkaa, sellaisia ei edes huolita bordelleihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 22:18

No empä ole ostellut sexiä ja ei ole ollut tarve, mutta sanoisin meissä ihmisissä on joka junaan matkustavia ihmisiä ja siihen lisätään kaikki sairaat, niin silloin tapahtuu kaikenlaista . Muttä olen sitä mieltä jo aikaisemminkin mainitsin että on parempi laillisttaa kuin tehdä kaikenlaisia kieltoja sexin ostoon ja myymiseen. Se on vanhin ammatti maailmassa jano jotka haluu tekevät sitä eikä me voida tehdä täällä, kuin spekuloida mikä olisi nyt sitten parasta tehdä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 22:42

Tuskin ehkäsisi. Raiskaajathan haluavat ottaa väkisin ja väkivalloin, mutta maksulliset antavat ilomielin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 00:30

Ostavat ne naisetkin. Harvemmin raiskailevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 00:37

En usko että auttaisi asiaa. Ei sekopäät "vapaaehtoisesta" seksistä ole kiinnostuneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 05:43

kyllä se ainakin vähentäisi ,kyllä naisillekin pitäisi olla mahdollisuus sexin ostoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 06:25

Miehet jotka raiskaavat naisia, heillä on todellakin joku sairaus, väijyvät ja iskevät ... en usko, että siitä laillistamisesta nyt mitään hyötyä olisi.
Entä lapsiporno... hyi kauheata, pitäisikö siitä sitten tehdä laillista että sen käyttö poistuisi tai vähenisi kokonaan..?????
Kyllä sairaus on sairaus, siihen pitäisi olla jotkut muut hoitokeinot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 08:46

Raiskaajat ovat sairaita ja kieroutuneita ihmisiä. Ehkä seksin oston puolustajat osaavat vastata tuohon muuhun osioon. Joku voisi tehdä asiasta tutkimuksen asiakkaiden keskuudessa...jos asia kovasti kiinnostaa ja on itselle ajankohtainen.

Lisätty: 05.03.2009 - 08:47

Raiskaajat ovat rikollisia, usein myös surmmavta uhrinsa. Ikävä aihe tälle palstalle.

Lisätty: 05.03.2009 - 08:47

corr... surmaavat...

Lisätty: 05.03.2009 - 10:07

Oletan kyllä että ostopalevlujen käytössä on kyse jostain kieroutuneisuudesta myös. Eli esim.. naisen alistamisesta käyttöönsä (ja miksei myös miehen, sillä onhan niitä palveluita myös naisille, miesprostituoidut ovat siitä itse kertoilleet TV:ssä ja lehdissä).
Thaimaasta olen kuulut että jos nainen liikkuu vähänkin yksin, ollaan heti kauppaamassa meisprostioidun palevluita, jaetaan kuvia jne.

Lisätty: 05.03.2009 - 10:11

Kun rajat Suomesat itään ja etelään avautuivat, helsingissä eräsätä kadusta tuli seksinostokatu. Virkavalta kertoi että ilmiölle pitää nopeasti tehdä jotain, sillä ilotyttötoiminta on vain peitettä raaálle rikollisuudelle. Nyt asia on hoidettu eli eivät maleksi sillä kadulla. Sinne suuntaankaan ei viitsinyt mennä, ei kyllä ole tarvettakaan, autollakin pystyi käyttämään muita reittejä.

Lisätty: 05.03.2009 - 11:57

Mielestäni ilman ilotalojen laillistamistakin inavlidit yms. löytävät seksipalveluita. Seksi irrallisen juttuna eli nyt kauppatavarana ei kuulu ihmisen elämään. Nykyään jotenkin tuntuu että osalla ihmisistä ei ole mikään muu edes tärkeätä.

Lisätty: 05.03.2009 - 11:58

Minä myöskin ihmettelen mistä syystä naisetkin puolustavat seksin myyntiä ja ilotaloja....herää kysymys....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 09:26

Silloin nuorena oli suuri tarve ainakin luuli.Kotona oli naisia vain siskoja,sekä Äiti,niiltä ei kannattanut ruinata olisi ollut kyse jostain sukurutsauksesta,Miksi aina luullaan kotona ,kotoa lähdettyäni asuin yksin monta vuotta,En silti käyttänyt osto palveluja.Käytin aikani kalastellen vaimo ehdokkaita.Sitten onnasi ,ja oltu naimisissa 35 vuotta,eikä vieläkään tarvitse ostopalveluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 09:34

Onnea vielä toiset mokomat kuminaamalle! niin on se raiskaaja sairas tyyppi, joten ei ne siat mene maksullisiin naisin, vaan kyyrävät viattomia naisia..joten ei sen takia tarvitse ilotaloja rakentaa, mutta että miehetkö niitä käyttäisi , jos kotona ei kaikki hyvin makkarissa, niin en osaa oikein tuohon vastata...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 10:20

Raiskaus on väkivaltaa,pahaa alistamista,eikä sillä ole mitään tekemistä seksin kanssa.

Lisätty: 05.03.2009 - 10:24

Siihen,miksi joku(ei ainoastaan miehet) ostaa seksiä,luusin vaikuttavan joskus kokeilun halu,kyvyttömyys sitoutumiseen jne.Joillain voi olla mahdotonta saada tavallisella tavalla seksiä,esimerkiksi joidenkin vammaisten,sairaiden kohdalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 11:38

En voinut olla vastaamatta tähän vaikka ensin emminkin, mutta jos seksipalvelut olisivat laillista ja valvottua niin miksi ei, mm. lääkärintarkastukset ym. On paljon ihmisiä jotka käyttäisivät varmaan näitäkin palveluja mm jonkinasteiset invaliidit ja jostakin muusta syystä seksistä syrjään jäävät. Asia ei välttämättä ole huono jos sitä ajattelee tältä kantilta. Ja vielä, aina on myös niitä henkilöitä jotka haluavat harrastaa kyseistä ammattia.
Mitä raiskaajiin tulee niin he ovat muutenkin psyykkisesti ongelmaisia joten tuskin se heidän tekosiinsa vaikuttaa.