Minkälainen on laakso?

Laakso?

Avainsanat: laakso

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 19:36

Laakso on yleensä uramainen matala alue jota ympäröivät vuoret tai kukkulat. Laakson ala voi olla muutamasta neliökilometristä satoihin tai jopa tuhansiin neliökilometreihin.

Laaksoja muodostuu useissa maankuoren muotoja muokkaavissa prosesseissa. Yleensä niitä syntyy juoksevan veden kuten jokien kulutuksen seurauksena. Jäätiköiden aiheuttama eroosio muodostaa yleensä U-kirjaimen muotoisia U-laaksoja. Laaksoja muodostuu myös tektonisissa prosesseissa.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 16:31

En löytänyt laaksosta mitään selitystä, mutta ymmärrän sen ympäristöään alempana olevana maastona. Mäkien, vuorien ym. välissä oleva alamaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 17:52

Maamme laulussa soi, ei laaksoa ,ei kukkulaa, ei vettä rantaa rakkaampaa kuin kotimaamme pohjoinen maa kallis isien.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 18:09

Kaverin sukunimi on Laakso ja hän on oikein miellyttävä ja sympaattinen nuorukainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 00:48

Laakso on kaupunginosa Helsingissä, iso sairaala alue, ratsastus stadion ja lasten liikennekaupunki mm.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 15:45

Notkelmat, suuret supat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 09:40

Niihin se asutus alunperin hakeutui (suojaisia paikkoja ja usein jokikin kulkutienä)