Mitäpäs tuotte yleensä tuliaisina matkoiltanne?

Lisätty: 04.03.2009 - 15:57

Miun kassiin ostetaan paikasta ja matkan pituudesta riippuen juustoa tai jotain erikoista syötävää. Pari tuntematonta oluttölkkiä, joku maan erikoinen juoma, vaatteita joskus, suklaata aina, koruja (varsinkin Emiraateista toin aikoinani kultaa) ehdottomasti postikortteja ja nyt olen alkanut ostamaan jonkun hyvän valokuvakirjan, joka kertoo kuvin ja sanoin ko. maan nähtävyyksistä, historiasta jne. Harlekiini- nukkeja kerään ja Amsterdamista niitä on löytynyt eniten. Simpukoita ja kauniita kiviä olen joskus tuonut. Aikaisemmin nuorena tuli ostetuksi kaikkea krääsää, mutta en sorru enää sellaisiin..olenkohan vähä viisastunut.

Avainsanat: herkku esine koru juoma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 15:33

Koruja todella usein olen tuonut. Nättiä, helppoa ja halpaa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 15:36

eksoottista....ruokaa ja jotain alkuperäistä..se voi olla käsityö, koru...ym..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:37

Jotain mikä menee pieneen tilaan,
isälle tupakkaa, kavereille pullo paikallista.
Turistikrääsän kuskaamisen olen lopettanut jo vuosia sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 15:39

Yleensä olen tuonut jotain kodin sisustukseen liittyvää itselleni, ja toisille ihan tavallisia matkamuistoesineitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:42

valokuvia kirjoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:46

En oikeastaan mitään mainittavaa.Ehkä joku pikku esine joka muistuttaa paikasta ja kulttuutista tai muusta.Ystäville saatan kortin lähettää,mutta rihkamaa on turha ruveta keräilemään.Moni sanoo tuo sitä to tätä.Työelämässä olen kyllästynyt siihen että tuo kun saat halvalla.Kun eivät ymmärrä että eivät ole ainoita pyytäjiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:46

hiekkaa :) purkillinen hienoa rantahiekkaa, tai simpukankuoria jne. Sitä ei Suomesta löydä.... Itselleni en yleensä mitään, koko reissu on jo niin palkitseva etten tarvitse kaikki krimssuja mukaan sieltä. Valokuvat paras muisto!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:52

Mitä kaunista satun antiikkiliikeistä löytämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 16:01

En tuo matkamuistoja,kun en matkustele kaukomaissa,mutta olen kuullut puhuttavan,et miehet ketkä matkustavat tuolla itänaapurissa ovat tuoneet vaimolleen tuliaisina sellasia oravasta pienenmpiä kutittavia ötököitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 16:07

jotain tarpeellista,en tuo rihkamaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 16:17

olen ollut japanissa 5 kertaa ja kiinassa 3 kertaa joten on niitä katanoita tullut ostettua ja sen sellaista nykyään en osta miekkoja ulkomailta koska tulli takavarikoi yhden kiinalaisista miekoistani ei ole sitä vieläkään näkynyt joten tulli on nyt niin surkea aina luullaan vesipulloa pommiksi ja miekkaa dynamiitti-pötköksi.............. eli kiitos vain tulli!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 17:29

Hyviä syömisiä ja pullo tai pari jotain mukavaa viiniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 17:56

Nyt kun tulin reissusta, niin matkalaukussa toin, juustoa,leipää, paikallista hilloa, paikallista likööriä ja brändiä, muutama hedelmä.... kotiväelle pala kaunista, ihanaa saarta : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 21:28

Kyllä sitä aina jotain on tarttunut mukaan joka reissulla ja nytkin vaimoni vei jo aika kasan kaikkea mukanaan, kun lähti kotiin etuajassa. Olen tuolla katsellut kaikkea erikoista, en pidä noista jokapäiväisistä tavaroista jota on joka luukussa. Sitten jotain erikoista juomaa, paikallista nimenomaan tulee ostettua. Paikalliset makeiset lapsille on myöskin aina mukana. Ehkä vaatteita tulee myöskin ostettua, viime talvena teetimme neljä nahkatakkia mittojen mukaan ja saimme tosi edullisesti .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 22:27

alkoa jos jotain.. en enää kanna mitään "krääsää" koyiin, paikat notkuu ennestäänkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 23:17

joku kiva koru on aina lähtenyt mukaan sekä kerään jääkaappi magneetteja, niin joku maasta kertova magneetti lähtee myös mukaan ja sit jotain käsin tehtyä mm.taulut ja puu veistokset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 00:44

Paikallista juomaa, magneetteja, erikoisen kiven jne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 08:39

En välttämättä aina mitään itselleni, riippuu vähän paikasta, lapsen lapsilleni tuon aina jotakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 08:41

Ei mitään turistikamaa vaan esim. kuivattuja mausteyrttejä, oliivisaipuuaa, oliiviöljyä, oliivejakin ehkä. Joskus sattuu löytymään myös aitoja käsitöitä jotka miellyttävät. Joiatin paikallisia juomia myös. "made in HongKOng" eli Aasiassa valmistetut halpsituotteet erotan kyllä eikä niitä vaan paikallisia valmisteita.
Ranskasta tietysti juustoja ja hyviä viinejä.
Toki kenkiä myös ja jotain vaatteita vaikka pääasia ei ole shoppailu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 08:54

Viimeksi en mitään lontoo oli kallis paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 17:38

Toin kavereille koruja, itselle kasvimaustesekoitus ja jotain paikallista alkoholia. Harvemmin mitään koriste-esineitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 16:36

juomia tai koruja, joskus erilaisia mausteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2010 - 20:23

vaatteita, juomia koruja ja mikä sopii kyseiselle tuliaisen saajalle!