voiko olla että monet hurjastelevat tiellä?siis näyttäen ohitellen koko ajan ja vaaranten liikennettä. itse olen tälläisia nähnyt

Avainsanat: kaaharit liikenteessä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 15:24

Suurin osa autoilijoista ns. "hurjastelee", eli ei noudata nopeusrajoituksia. Olen minäkin niitä nähnyt pilvin pimein kyytiläisenä. Itselläni ei ole ollut koskaan korttia, enkä ole metriäkään autoa ajanut, joten en ole syyllistynyt hurjasteluun. Mutta raivostuttavaa se on. Ymmärtääkseni sataa ajava, ei saa ohittaa satasen alueella. Ohitustilanteessahan nopeus on silloin yli sata. Siis vaarantavat liikennettä.

Kysyjän kommentti

kiitos paljon kun sinäkin ymmärsit et kaahareita on liikenteessä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 15:14

Nopeusrajoituksia noudattava on jatkuvasti jaloissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:18

hirveän yleinen ilmiö, itsekkin ihmettelen mootoritiellä ajaessa 100 km tunnissa, ja liikennemerkin niin sallivan, miten melkein jokainen auto menee ohitse..tarkoittaakohan toi merkki , että 100 minimissään saa ajaa, no minun ajokuolussa opetetiin ihan toisin..ja sitten kun on ohi menty, tullaan etupuskuriin kiinni niin että kura lentää ja näkyvyys huononee...murr...ja mur..raivostuttavaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:44

Tässä nurkilla hurjasteli juuri eräs ammattikiekkoilija umpihumalassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:52

Valitettavan usein ajetaan reiluakin ylinopeutta, mutta nykyisin liikenteenvalvonta on tehostunut kottaraispönttöineen ym. järjestelmien ansiosta että uskoakseni yhä useampi kaahari joutuu maksamaan siitä ylinopeudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 16:13

autojen nopeusmittarit näyttävät suurempaa nopeutta kuin on todellisuus,,jos ajat nopeusmittarin mukaan ajat alle nopeusrajoituksen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 17:33

Näkeehän näitä älyttömiä ohituksia ja turvaväleistä ei oikein välitetä,useimmiten holtittoman auton ratin ja penkin välissä istuu mies kuski.No, senhän asian onnetomuus tilastotkin jo kertovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 17:58

Joopa joo, hulluja on tiellä monenlaisia.... varmaan sitten ne uskoo kun on jo liian myöhäistä. Jotain on jo sitten pahaa sattunut...
Kaikki vissiin pitää opetella kantapään kautta mutta valitettavasti se on aika hidasta oppimista :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 18:53

Liikennekuri on täälläpäin Suomea lähinnä ns. katoavaa kansanperinnettä.
Tilanteet tuntuvat menevän aina vain hurjemmiksi, eikä poliisia näy mailla halmeilla.
En ymmärrä miten paha onnettomuus pitää sattua, tai kenen päättäjän kuolla tai vammautua ennenkuin liikenteeseen ja liikennevalvontaan oikeasti puututaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 20:42

Jos ajaa just sitä nopeutta mitä mittari näyttää joka ain vähän vielä valehtelee, niin silloin vasta niitä vaaratilanteita syntyy, kaikki haluavat ohittaa sen saakutin nysvärin, ja kesät on pahoja kun kaikki kortilliset lähtevät ajoon sen vanhan volvonsa kanssa joka on seisontavakuutuksessa talven ollu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 21:32

Kyllä olen minäkin nähnyt hurjia ohitustilanteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 21:34

Liikenne onkin yksi hurja juttu ja ,kun pitää kavereille näyttää kuin sitä mennään ja tietyt automerkit on lista ykkösiä rikkomuksissa.
Tallinnassa jossa kesät asun ,niin siellä on varmastikin vielä hurjempi liikenne kuin Suomessa. Siellä pitää varoa kaikkia autoja ,ei koskaan tiedä milloin on rattijuoppo edessä ja sitten kolisee.
Kaikista paras liikenne on minusta ,niin Ruotsissa, kuin täälläkin on hyvä liikenne ja mikä ihmeellistä jalankulkija on arvossaan kun mennään suojatiellä kadun ylitse.
Kiitänkin aina kun auto pysähtyy ja laskee menemään yli kadun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 22:43

Lakia pitää noudattaa, ja huomaavaisuus liikenteessä parantaa liikenneturvallisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 00:46

En minä, mutta pojat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 00:47

Kyllä vaan. Koko ajan yleistymässä tai siltä ainakin vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2009 - 08:52

Kyllä tollasta tapahtuu.itse koitan ajaa rajoituksien mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2009 - 20:15

Aika moni on tainnut huomata navigaatorin nopeusmittarin, se kun on aika tarkka.