moi. onko jollain muulla panikki häiriöitä? ne ojoskus vaikeita yleisissä tilanteissa hallita. itse olen niistä kärsinyt.

Avainsanat: panikkihäirö vaivana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 11:40

Tunnen yhden läheisen ystäväni joka kärsii paniikkihäiriöistä, kerran vein hänet kaupan edustalle autolla niin hän tuli takaisin ja minulle käy sinä ostamassa tavarat mitä hän tarvitsee. Se on kuulemma kammottava tila ihmisessä, kyllä kai sitä voi jotenkin lääkkeillä korjata, luulisin ainakin. Ilmeisesti ihminen jännittää kauheasti tilanteessa jota ei itse toivoisi.

Lähteet:
Oma tieto.

Kysyjän kommentti

joo saman lailla on ollut myös minulla. hyvä vastaus minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 10:29

olen muutaman kerran saanut, kun koin pahan trauman, ja oletko kysynyt lääkäriltäsi siihen apua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 10:32

Kyllä minulla on sellaista ilmentynyt,esim menessäni johonkin suureen liikkeeseen,bussiin,alkaa pyörryttää ja sydän hakkaamaan tuhatta ja sataa,tosin olen kai jo tästä vaivasta päässyt,mut en jännittämisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 10:49

Ei ole. En yleensä jännitä mitään eikä ole psyykkisiä häiriöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 12:03

Minulla on ollut paniikkihäiriö, jolloin en esim. kestänyt olla väentungoksessa tai kaupassa. Töissä tietoiskujen vetäminen ja muu esilläolo oli kauhistus.

Mutta terapialla ja sopivalla lääkityksellä pääsin tasapainoon sen kanssa, enkä ole enää oirehtinut.

Yhtenä vappuna olin Tampereella sellaisen hulinan ja väkijoukon keskellä ettei paremmasta väliä. Enkä meinannutkaan panikoida.

Käytin parantuakseni menetelmää, jossa siedätin itseäni hankaliin tilanteisiin pikkuhiljaa.
On myös paniikkipotilaita, jotka jäävät oleilemaan neljän seinän sisälle. He pelkäävät paniikkikohtauksen purkautumista vieraitten nähden. Paniikkihäiriö on todella kiusallinen sairaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 12:05

Ei ole ollut ainakaan huomannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 14:54

yhdellä tuttavalla oli ei voinut poistua ulos asunnosta,,hoito kesti noin 2v,minun tietojen mukaan on toipunut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 18:02

On kokemusta, mutta sopivalla lääkityksellä ja terapialla oppii sen kanssa elämään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 18:36

Ei kannata ponnistella yksin ongelmansa kanssa. Lääkärissä käynti auttaa. Sopiva lääkehoito, kun aavistelee kohtauksen olevan tulossa ja sitten pidemmälle vietynä terapia saattaa auttaa pääsemään jopa kokonaan paniikkihäiriöstä eroon.