Onko teillä vielä sieniä pakkasessa,tai suolattuna tai kuivattuna?Meillä on kanttarelliä vielä pakkasessa ja suppilovahveroita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 09:07

Suolasieniä,vielä on hiukan,säästellen olen käyttänyt.Ei taida kyllä riittää syksyyn asti.Pakkasesta on syöty jo pois kanttarellit ja orakkaat.Muita en sinne talteen saanutkaan.

Kysyjän kommentti

Paras vastus,meillä oli huonosti rouskuja suolattavaksi menivät jo heti syksyllä,olisin ostanut jouluksi salaattia varten kauppahallista heilläkään ei ollut.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 09:00

Suolasieniä löytyy purkista ja pakkasessa on pari pientä pussia korvasieniä seuraavaa muhennosta odottamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:05

2 l suolasieniä...suppiloita kuivatettuna ja pakkasessa, mutta mustattorvisienet syötiin vähänaikaan sitten..niin ja taitaa olla kanttarellejäkin vähän pakkasessa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:08

Kyllä,kanttarelleja on pakkasessa ja suppiksia kuivattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 09:36

Löytyy kaikkia olomuotoja. Kun ehtis vaan syömään ennen seuraavaa satoa, mikäli sitä satoa tulee. Jos ei tule, sitten pitää olla ilman. Kuivatut suppikset kyllä säilyy pitkänkin ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:41

suppiloita pakkasessa, muita ei tänä talvena ollutkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:42

ei ole.. ku ei käydä sienestämässä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 10:47

Taitaa olla ihan plusasteita meillä ulkona eli pakkasessa ei voi pitää mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 11:22

Voi kun ne mitä saimme kerättyä syksyllä meni melkein heti ja sitten lähtiessämme tänne annoimme loput lapsille ! Kyllä ne olisivat niin hyviä, mutta nyt on tyydyttävä kaupan valikoimaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 11:49

Suppiksia ja kanttarelleja on kuivattuna vielä jäljellä. Pitäisi hennoa käyttää pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 14:15

Ei ole enää, kaikki olen syönyt pois kerman kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 14:16

sieniä saan ympäri vuoden tuoreena,nimiä en tiedä,,herkkutattin makuisia ja muistuuttavat myös rakenteeltaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:28

Ei enää - onneksi.
Sienet ovat hyviä, mutta onneksi sen takia että säilyvät pakkasessa noin puoli vuotta maukkaina. Ei ne varmaan heti sen jälkeen ole piloilla mutta maku heikkenee selvästi.
Yli vuoden vanhat sienet pakkasessa alkavat jo olemaan kompostikamaa.
Kuivattu sieni säilyy hyvänä jopa pari vuotta, jos mahdollista niin kuivatkaa mieluummin, menee pienempään tilaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 18:08

Rouskuja on vielä vähän pakkasessa.