Mikä on telikka,hevosella ennen ajettiin tukkia metsästä rannalle uittoon,Tukin ajoon tarvitsi pari reen, se takareki on TELIKKA

Ainakin savo pohjois karjala aluella kutsuttiin sitä takarekee Telikaksi.

Lisätty: 04.03.2009 - 08:48

Murre sanoja tietty,

Avainsanat: telikka takareki.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 10:35

Hienoa että tämä arvoitus lopultakin ratkesi.

Kysyjän kommentti

Kaikki selviää aikanaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 08:46

Sanonta ei ole tuttu. Liittyy jonkin alueen murteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:07

en tunne kysyistä sanaa, mutta muuten rakastan murteita...itse huono murteissa, paitsi tämä oma, mutta en muista kunnon rauman murresanojakaan enään tai turun...niitä vanhankansan sanoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.03.2009 - 09:33

Ihan outo sana minulle. Paljon olen eri murteita kuullut, mutta aina jää jotakin kuulematta ja tietämättä. Tulipahan nyt yksi sana selväksi.