Mistä Suomi tunnetaan?

Millaiseen Suomikuvaan olet törmännyt ulkomailla tai ulkomaalaisten kanssa keskustellessasi?

Minun kokemukseni mukaan Suomi on muistettu huippu ralli- ja formulakuskeista, Nokia-kännyköistä, kylmyydestä ja pohjoisuudesta.

Jos joku on oppinut pari sanaa suomea, ovat opitut sanat yleensä olleet kirosanoja, joskus sentään terve ja kiitos.

Avainsanat: suomikuva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2009 - 22:22

Sisusta,saunasta,rallikuskeista urheilijoista ja valittevasti myös öykkärimäisistä juopoista.Niin ja tietysti tuhansista järvistä ja kumpuilevasta maastosta ja tietenkin Lapista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2009 - 22:24

Urheilusta varmaankin parhaiten.Tuli juuri MTV 3:lta että Suomi tunnetaan huonosti maailmalla ja Suomi brändille olisi tehtävä jotain tunnettavuuden lisäämiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 22:25

Formlakuskit, sauna, järvet, porot, juopottelu. Pohjoinen sijainti. Lumi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 22:27

Nightwish, Osmo Rauhala ja Marimekko
Muumit ovat suosittuja varsinkin Japanissa. Alkuperäinen muumi oli kapeampiposkinen, mutta japanilaiset pyöristivät sen poskia.

Lisätty: 04.03.2009 - 00:38

Unohdin mainiot kapellimestarimme ja tenorit, sopraanot sun muut laulajat. Mutta onkohan harrastuspiirit niin suppeita, että vain fanit tuntevat omat idolinsa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 22:28

ainakin kovasta ryyppäämisestä...no en tarkoita , että kaikki ois sellaisia örvelöi, mutta kyllä niitä paljon näkee,ja kuinka ollakkaan ovat suomalaisia...no on monta muutakin josta suomi tunnetaan..mutta tuosta olen kuulut eniten suomea tunnettavan jokaisessa naapuerimaassa ja turistikohteessa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 22:33

ei suomea tunneta ainakaan aasiassa mistään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 22:38

Sijainnistaan, LÄNSISIPERIA. sellaiseksi olen kuullut mainittavan. ja ihmiset tunnetaan huonosta käytöksestä.
Siitä tunnetaan myös että Hitleri kävi Mannerheimin synttäreillä ja Suomen ja natsisaksan yhteistyöstä.
Sauna ja Sibelius ja Helsingin henki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 22:38

Erilaisista tuotebrändeistä mm. Marimekko, Nokia.
Muista tuotteista, kuten edellä kerrotut Muumit.
Lukuisista urheilijoista ja urheilusuorituksista, muusikoista ja säveltäjistä.
Eli, kaiken kaikkiaan on paljon asioita joista Suomi pitäisi tuntea, mutta kaikesta huolimatta Suomi on melko huonosti tunnettu maa muiden maiden joukossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 22:45

joulupukista, saunasta, paljosta lumesta ja kylmästä ilmasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.03.2009 - 23:45

Rallikuskeista, yleisurheilijoista, Sibeliuksesta, kylmästä. Kartalla eivät osaa sijoittaa meitä oikeaan paikkaan. Englantilaiset ovat olleet niitä pahimpia örveltäjiä siellä missä olen käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 00:36

Riippuu ihan keltä kysyy ja missäpäin maailmaa...
Ja vaikka Nokia nimi on monelle maailmalla tuttu, ei tiedetä että se on suomalainen (tai on ainakin ollut). Sama on usein urheilijan kohdalla, nimi voi olla tuttu mutta kun pitää sanoa mistä maasta niin menee joko peukalo suuhun tai tulee täysin väärä maa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 08:37

Suomi tunnetaan huonosti maailmalla. Joulupukki, kylmyys,lumi... ne liitetään Suomeen. Kun liikun maailmalla, ei siellä edes tule kysymyksiä, mistä on ja mitä siellä on.
Häkkisen ja Räikkösen tietävät useimmat eli muutama henkilö on tunnettu.

Lisätty: 04.03.2009 - 08:38

Onneksi suomlaiset juopot eivät juurikaan liiku isoissa kaupungeissa joten eivät leimaa koko kansaa. Poikkeuksena jotkut "itämaat"..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 09:20

Siellä missä olen käynyt kukaan ei tunne suomea, ihmetellään missä semmonen maa.Vaikka sielläkin törmmää toiseen suomalaiseen.Kokemukseni mukaan ei löydy semmoista paikkaa ,jossa ei törmää suomalaiseen.Enkä ymmärrä miksi jossain kaukana pitäisi tietää jotain suomesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 15:36

Nokia, Mika Häkkinen, lumi ja sauna ovat asioita mitä ite oon kuullu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2009 - 09:54

Alvar Aalto ja viikingit olivat ne asiat jotka Keski Amerikassa (Guatemala-Panama) tunsivat parhaiten Finlandia Vodkan lisäksi. Noi Viikingit tulivat yhdestä siellä suositusta TV-sarjasta ja oli aivan turha yrittää vakuuttaa heitä että tarkkaan ottaen jne......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2009 - 16:44

saunasta, lumesta ja hard rock hallelujasta!