Mitkä harjat pitäisi hankkia hevoselle ensin? mitkä on tärkeinpiä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.03.2009 - 09:18

No tarvitset:

- dandy (kova harja) tällä voit puhdistaa pinttyneen lian
-pehemeä harja, jolla saat puhdistettua hevosen karvapeitteen
-pölyharja, jolla saat pölyt hevosestasi pois
-suka (nykyään yleisin on kumisuka) tätä käytetään harjojen puhdistukseen, mutta tällä saat puhdistettua hevosesi ihon karvapeitteen alta ja samalla se hieroo hevosta ja parantaa verenkiertoa

näillä pitäisi päästä alkuun, mutta lisäksi voit ostaa kamman, piikkisuan, pääharjan, kavioharjan yms..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.03.2009 - 17:58

Olisiko se suka tärkein. Mistään en löytänyt tärkeysjärjestystä niile harjoille. Ja niitä oli moneen tarkoitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 03:53

Pölyharja ja suka. Äääh että voi olla hevosihmiset vaikeita! Ajatelkaa järjellä minkälainen kopukka teillä on! Meillä on ollut 20 vuotta hevosia, joka hevosille on ollut eri harjat mutta peruskamaa on ollut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 18:13

Oisko mitekään ekana tärkeintä opetella miten se hevonen toimii : ) ja sen jälkeen hommata tavarat sille : ) ja sit heppa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2009 - 20:53

Esim. suka, pehmeä harja, karkea harja, pääharja yms. En nyt osaa sanoa järjestystä...
Osta vaikka 6 euron maksava harjapussi, jossa on muutakin kuin harjoja!