kuka on afrika presiitenti on paljon vuotta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2009 - 18:03

Tämä kysymys toi mieleeni tuoreimman Suomen Big Brother -voittajan, Anniinan. Hän herätti hilpeyttä yleisellä tietämättömyydellään ja mm. luuli, että Afrikka on valtio. Todellisuudessa Afrikka on maanosa, jossa on lähemmäs miljardi asukasta ja yli 50 valtiota.

Ehkä kysyjä tarkotti Etelä-Afrikan presidenttiä. Hän on 59-vuotias Kgalema Motlanthe.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Kgalem..._Motlanthe

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2009 - 17:01

Afrikka on iso paikka ja siellä on monta peridenttiä, diktaatoria ja muita pomoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.03.2009 - 17:02

Afrikassa on useita maita, ja jokaisella oma presidenttinsä tai muu johtaja. Ja kaikki ovat eri-ikäisiä. Joten kysymyksesi kaipaa vähän lisäselvityksiä, jotta siihen voisi oikein vastata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 17:17

Esim. Senegalin presidentti Abdoulaye Waden, Liberian presidentti Ellen Johnson-Sirleaf,
Nigerian presidentti Umaru Yar'Aduan. Ja monta muutakin, kuten yllä sanottu, ja heidän ikänsä sitten vaatii jo tarkennusta kysyjältä.

Lähteet:
www.presidentti.fi/netcomm/n...SAID=72204

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 17:37

Etelä-Afrikan presidentistä:
Thabo Mvuyelwa Mbeki (s. 18. kesäkuuta 1942 Transkein alue) toimi Etelä-Afrikan presidenttinä 1999–2008. Apartheidin aikakaudella Mbeki pidätettiin, ja hän siirtyi maanpakoon Isoon-Britanniaan ja palasi kotimaahansa vasta Nelson Mandelan vapauttamisen jälkeen. Thabo Mbeki toimi Etelä-Afrikan varapresidenttinä 1997–1999 ja valittiin Nelson Mandelan seuraajaksi vuonna 1999 (astui virkaan 16. kesäkuuta). Toiselle kaudelleen hänet valittiin huhtikuussa 2004. 20. syyskuuta 2008 Mbeki hyväksyi ANC-puolueen johdon vaatimuksen erota presidentin virastaan. Mbeki jatkoi virassaan 25. syyskuuta 2008 asti, jolloin Etelä-Afrikan parlamentti valitsi hallitsevan ANC-puolueen varapuheenjohtajan Kgalema Motlanthen maan väliaikaiseksi presidentiksi.[1]

Lisätty: 04.03.2009 - 00:54

Etelä-Afrikassa on tapahtunut vaikeitten asioitten ohella myös jotain niin arvokasta, että epäilin kysyjän tarkoittavan tätä hienoa asiaa.

Ja kysyjäkin saa huomata, että tänne kauas pohjoiseen on kyllä kiirnyt tieto hänen maansa historiasta.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 19:17

Autuasta, että napsulaiset jaksavat moisiin vastailla. Lumiukko terhentää asian.