Miten uuni puhdistetaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.03.2009 - 12:33

Osta kaupasta uunin puhdistukseen tarkoitettua ainetta ja muut välineet ja toimi puhdistusaineen ohjeiden mukaisesti. Puhdistusaine löytynee siivous- ja pesuaine hyllyltä, vähän kaupasta riippuen. En uskaltais muulla kuin oikeilla aineilla ja ohejiden mukaan uunia putsata. En tiedä mitä muut meinaavat?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.03.2009 - 12:40

jos sinulla itsestään puhdistuva uuni, niin laita se täysille hetkeksi ja sammuta , lopuksi vaan pyyhit karstan pohjalta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 12:50

tarmokkaasti, ja meillä käskystä, kaikki myrkyt mitä kotoa löytyy ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 13:15

Hetki, käyn lunttaamassa...
-Mr Muscle -keraamisen... se olikin liesitaso ...
-K2r: Uunin- ja grillinpuhdistaja; purkissa hyvät ohjeet; ei kuumennusta, miel. yön yli...;}

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.03.2009 - 13:25

Suihkutat uuninpuhdistusainetta uuniin, ja katsot ohjeista kauanko pitää muhia siellä, ja sitten pyyhit pois ja "huuhtelet ", eli pyyhit vielä puhtaalla muutamaan kertaan, ettei jää hajua uuniin. Muuten se maistuu seuraavassa ruoassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 13:29

miten vain kunhan riittävän usein niin ei tule ongelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 14:36

Vanha kotitalous opettajani kertoi "muinaisina"koulu aikoinani konstin:Levitä mäntysuopaa uuniin lämmitä vähän aikaa ja pese pois.Toimii vain jos uuni ei ole kovin likainen joissain uuneissa voi käyttää myös patapataa apuna,ellei tahdo turvautua näihin kovempiin aineisiin,joita kaupoissa myydään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 15:32

pesemällä se puhdistuu niinkuin kaikki muukin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 18:55

Löysin kaupasta geelin. Se suihkutettiin kylmään uuniin ja sen jälkeen uunin luukku kiinni. Odottelin puolisen tuntia ja pyyhin geelin ensin paperilla pois ja sen jälkeen kostella sienellä useampaan kertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 21:47

Aikaisemminkin jo vastattu, että mäntysuopa.Laita suihkupulloon hiukan mäntysuopaa ja lisää lämmintä vettä.Tehoaa hyvin suihkutettuna ja puree myös nokilikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 23:12

uuninpuhdistusvaahtoa olen käyttänyt. Saa ihan tavallisista kaupoista ja käyttöohjeet ovat pullossa.