Vastaukset
Käyttäjien valitsema paras vastaus
Muut vastaukset
Tuulilasilehti: Volkswagen Passat 1.9 Powerdiesel
Passat on mallina tuttu jo useamman vuoden ajalta. Dieseltekniikka tekee siitä kuitenkin mielenkiintoisen tarkastelun kohteen. Powerdieselin polttoaineenruiskutus on toteutettu pumppusuutinyksiköillä, joissa paine tuotetaan ja polttoaine annostellaan suoraan sylinterikanteen kiinnitetyillä yksiköillä. Perinteistä jakajapumppua ei tarvita, eikä polttoainelinjoihin tule näin ollen painehäviöitä. Moottorinohjainyksikön ohjaamilla pumppusuutinyksiköillä päästään jopa 2 050 barin ruiskutuspaineisiin. Suuremman palotilapaineen takia Powerdieselin moottorin mekaanisia osia on vahvistettu jakajapumpulliseen TDI-moottoriin verrattuna ja vääntömomentti on huomattavasti suurempi.
Lähteet:
www.tuulilasi.fi/uudetautot/...cle=100380
Ilmoita asiaton vastaus
Pumppusuutindiesel tuottaa samalla iskutilavuudella 21 % suuremman vääntömomentin kuin jakajapumpullinen TDI. Moottorin mekaanisia osia on muutettu kestämään suuremman palotilapaineen aiheuttamat rasitukset.
Lähteet:
www.tuulilasi.fi/uudetautot/...cle=100380
Ilmoita asiaton vastaus
Powerdiesel automatic,kertoo asiantuntija ( yllä)
ps. molemmat kopiot ylläpito voisi poistaa tarpeettomina
Ilmoita asiaton vastaus
Vastaa kysymykseen
Rekisteröidy vastataksesi kysymykseen. Rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa!Rekisteröidy
Oletko jo rekisteröitynyt? Kirjaudu sisään
Ohjeita vastaajalle
- Vastaa esitettyyn kysymykseen.
- Kysy itseltäsi: "Auttaisiko vastaukseni kysyjää?"
Jätä vastaamatta, jos vastaus tuohon kysymykseen on "ei". - Noudata Napsun sääntöjä.
- Pyri antamaan selkeitä ja perusteellisia vastauksia.
- Älä oleta, että kysyjä tietää kysymyksen aiheesta yhtä paljon kuin sinä.
- Kirjoita itse omat vastauksesi. Viittaa lähteeseen, kun lainaat tekstiä.
- Voit antaa kysyjälle vinkkejä vastauksen löytämiseen, vaikka et itse tietäisikään suoraa vastausta kysymykseen.