mitä jos ei halua ammattitutkintoa vaan vaan matkustella maailmalla ja sitten perustaa oman yrityksen, kun ei valmista tutkinto oo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 17:37

Jos rahaa riittää niin mikä ettei, itseni pitää aina välillä rantautua ja kerätä ropoja jotta matka taas jatkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 17:27

no jos et halua opiskella, niin mistä saat itsellesi ammattitaitoa jos yrityksen laitat pystyyn...kannattaa opiskella, kun olet nuori ja sitten on hyvät eväät, kun alat yrittäjäksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 17:52

takaperinkin voi puuhun kiivetä, mutta se on aika paljon vaikeampaa ...
eli jos sittenkin kävisit ne koulut ensin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 18:13

Yrittäjksi ei taikoen ryhdytä. Idea ja taito tarvitaan. Onnea opinnoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 18:26

Moni, varsinkin käsityöläinen, on perustanut pienen yrityksen ilman koulututusta,
ja pärjännyt jotenkuten silloin, kun on malttanut pysyä pienenä yrittäjänä. laajentumista, Laajentumista yrittäneen susi on syönyt. Hommaa itsellesi ainakin hyvä, talous- ja veroasiat tunteva sihteerikumppani, jos itse et opiskele yritystaloutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2009 - 18:56

Moni kuuseen kurkottaa mutta katajaan kapsahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 19:49

Yrittäjyys vaatii niin monipuolista osaamista, että yllätyt. Luulen, että joudut käymään ne koulut kumminkin vaikka eri muodossa sitten myöhemmin kun olet palannut matkoiltasi ja perustanut yrityksen. Nimittäin yrityksen ja erehdyksen kautta.

Käy nyt koulusi kun sinulla on vielä terävä pää nuorena. Moni lopettaa koulunkäynnin ja katuu sitä vanhempana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 20:28

Kannattaa hankkia jonkinlainen tutkinto.Yrityksen pyörittäminen ei ole helppoa,jollei ole oppia päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 21:01

Jos sinulla ei yrityksen perustaminen ja pyörittäminen asiantuntijoiden avulla ole rahasta kiinni niin matkustele toki. Kyllä yritykselle aina työntekijöitä löytyy jos olet vain rahoittaja. Muutoin kehotan ensin opettelemaan kävelemään ennen kuin alat juosta, eli kouluun siitä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 23:03

Kysy Sarasvuolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 01:28

Kokemukset ovat hyviä maailmalta, mutta voit yhdistää ammattitutkinnon ja matkailun lähtemällä vaihto-oppilaaksi tai käymällä harjoittelun ulkomailla. Tämä tulee itsellesi edullisemmaksi, kielitaito karttuu, saat uusia näkemyksiä sekä yrittäjän ammattiin koulusta hyvät eväät. Kaikkiin ammatteihin ei ole tutkintoja, mutta kurkotappas korkeammalle, eli mieti mikä tutkinto palvelisi sinua parhaiten. Nykyaikana menestyneet yrittäjät ovat korkeasti koulutettuja ja tuntevat politiikkaa ja taloutta laaja-alaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 08:38

Kuinka oletat selviäväsi yrityksesi kanssa jos sinulla ei ole tietoa yhtään mistään? Alan perustiedot täytyy olla ja myös liikkeenhoidon tietoja. Menestyvät yritysten vetäjät ovat nykyään koulutettuja, muuten ei menesty yksinkertaisesti.
Tarvitsee myös ihmissuhdetaitoja, neuvottelutaitoja.

Lisätty: 03.03.2009 - 08:40

Omat tiedot ja taidot ovat luotettavimmat. Moni "kirjanpitäjä" on kaatanut yrityksen kun pomo ei ole ymmärtänyt asioista mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 09:24

Jos sinulla on rahaa kuin roskaa, voit matkustellakkin ja laittaa yrityksen pystyyn maksamalla siitä rahaläjästä vieraille. Mutta sittenkin yrityksen pyörittäminen vaatii ammattiosaamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 14:04

Kokemus elämässä on toki tärkeää,mutta yritys maailma on kova paikka,ainakin yrittäjä koulutuksen tarvitset,mikäli yhtään haluat hommassasi pärjätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 23:54

Riippuu varmasti alasta. Ei kaikkeen tarvitse koulutusta, mutta sulla pitää olla kyllä todellinen ammattitaito valitsemaasi alaan. Yrittäjyys ei ole mikään helppo juttu.