Onko paha jos naiselle kasvaa parta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 15:26

Viimeksi olen sellaisen, oikein kunnon jouhijehunaisen, nähnyt Suomen tivolin mukana.
Siellä siitä oli vain etua, veti pääroolia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 15:00

Parta ei pahoille kasva!! Mutta hormonaalisista syistä esim. kasvojen karvoitusta tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 15:12

Yhtä inhottavaa kun miehillä ois tissit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 15:13

Ei jos siitä ei tule psyykkisiä ongelmia
(karvathan lähtee monella konstilla jos ei niistä tykkää)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 15:25

Naisten parrakkuus on ilmiö, jossa naisella kasvaa kasvoistaan tummia, pitkiä karvoja. Varsinkin entisajan sirkuksista parrakas nainen on tuttu hahmo.

Osalla naisista kasvaa parran näköistä tummaa karvaa kasvoissa. Monet naiset pyrkivät poistamaan karvat kulttuurillisista syistä, mutta varsinkin 1800- ja 1900-luvuilla tiedetään lukuisia sirkuksissa esiintyneitä naisia, joilla oli hyvin pitkä parta. Suurin osa tapauksista on kuitenkin huijauksia.

Nykyään jotkut feministit jättävät tarkoituksella kasvoistaan karvat poistamatta rikkoakseen yhteiskunnan normeja. Tunnetuin lienee Frida Kahlo.

Joissakin tapauksissa voimakas karvojenkasvu naisilla johtuu hormonihäiriöstä nimeltä hirsutismi. Perinnöllinen liikakarvaisuutta aiheuttava häiriötila on hypertrikoosi.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 15:27

ei ole kun ne voi hoitaa pois, monella konstia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 15:30

riippuu kuinka paljon.. mut kai sen voi ajaa pois

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 02.03.2009 - 16:09

no riippuu kai henkilöstä kuka tykkää kuka ei. Itse en haluaisi partaa kasvavan. Jos on ongelmana, niin aja höylällä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 16:14

No en kauhiast tykkää parrakkaista naisista, mutta joskus sille ei voi mitään. Hormonaalinen häiriö, sairaus, vanheneminen yms. saattavat aiheuttaa parran kasvua. Joskushan nämä lesbo-naiset alkavat syödä mieshormoonia tarkoituksella ja olen nähnyt sellaisen naisen joka halusi parran ja viikset, matalan äänen ja näin tapahtui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 16:15

Ei se kovin kaunista ainakaan ole, etelässä naisille tulee ainakin viikset vanhemmiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 18:47

No, näihän se on, että kun ihminen vanhenee (nainenkin, uskomatonta, mutta totta:)), toisilla nuorempana 40-50 -vuotiaina, toisillla myöhemmin, loppuu/vähenee tuo hormonitoiminta, ja jos ei sitten mitään korvaushoitoa sitten ota/saa/halua (niissäkin taas sitten omat riskinsä), niin saattaa siitä tuohon suun ympärille jkv karvankasvua syntyä.. harmillista, mutta pinsetit käteen ja häiritsevimmät pois siitä nyppien..., mutta onko se sitten paha?, ikävää kylläkin ja miten kelläkin ja miten asian ratkasee. Konsteja kyllä löytyy, mut en ihka parranajokoneella lähtisi poistamaan, tai sitten saa poistaa joka aamu melkein (luulen ma) kuten miehetkin tekee... jos nuoremmalla iällä tätä tapahtuu, niin kannattaa käydä lääkärissä tutkimuksissa, jossa asian syy selvitellään perinpohjaisesti, ja hoitokeinokin varmasti löytyy...

Lähteet:
oma muistikoppa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2009 - 18:47

Kyllähän se näin on, että vanhoille naisille sitä partakarvaa tai viiksikarvaa alkaa kasvamaan jossain vaiheessa. Mutta eroonhan niistä pääsee nykyään hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 19:03

aika paha siis tosi paha

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 21:20

vahaa vain kehiin. tai sitten laserkarvanlähdetystä riippuen siitä kuinka paljon mahdollista sijoittaa karvattomuuteen. mutta ehdottomasti karvat pois. ajamalla paha sänki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 23:31

ei tee ihmisestä pahempaa taikka parempaa.. ihmistä katsotaan syvemmälle kuin karvoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 01:28

Vieläkin parempaa/pahempaa voi tapahtua, Mexikossa tapasin nuoren naisen jolla oli komeammat rintakarvat kuin kellään tuntemallani miehellä (eikä se ollut Frida Kahlo)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 09:29

Kyllä on jos itselle kasvaa.(olen kyllä niiin paha, etttei vielä kasva)
Toisella naisella sen ymmärrän ja niin kuin on sanottu on monia konsteja millä ne saa pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 13:01

Uskoisin sen olevan tosi kiusallista,onneksi on monta konstia,kuten edellä lukee,sen poistamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 14:14

ei ainakaan ole naisellista, mutta onhan niitä kivaa räplätä ja nyppiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 11:06

Jos parrankasvu on todella runsasta niin silloin vain endokrinologin vastaanotolle, hormoniasiat ovat siinä tapauksessa päälaellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 22:56

Eihän se kaunista ole jos naisilla kasvaa parta. Kyllä nykyään on konstit millä poistaa. Ei tarvi olla viiksi-nainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 16:55

voi kauheeta en ikinä halua partaa kasvavan itselleni. mutta olen nähnyt ainakin viiksekkään naisen. kyllä sekin on näky. jos niin käy ei muuta kun parran ajo puuhiin kuin miehetkin. niitä en kyllä naamaani jättäs.kai se hormooni juttu on.