Syöttekö miellelläne riistaa ja pyydystättekö niitä itse?

pien martta kyssäri ja vastaus..En tykkää riistasta paitsi porosta, Enkä myöskään metsästä mitään riistaa..Jos teet riistaa, niin miten teet sen syötäväksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 13:20

Vilma täältä vastaa syövänsä riistaa ja ihan itse sen myös metsästää, nam ja miauu.
Nuo ihmiset ei metästä, mutta laittavat hirvenlihaa karjalanpaistiin, keittoon ja tekevät siitä poronkäristystä! Siis voihan kissan viikset, miten hirvestä tulee poroa? Miauu, en mie ymmärrä. Hiiri kun on aina hiiri ja myyräkin on myyrä. Eikä hiirestä voi tulla myyräpaistia..

Lisätty: 02.03.2009 - 16:25

Tää ei ollukkaan kissoille tarkoitettu, enkä ole marttakaan..anteeksi pyytelee Vilma vaan.
Hirvenkäristys tehdään muuten samoin kuin porostakin, mutta reilusti sipulia, pekonia ja loraus ruokakermaa. Syödään ja joikhataan.

Kysyjän kommentti

tämä oli hauska ja niin ne meitinkin pojat nauttii tuoreesta riistasta...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 12:51

kyllä,,kyllä,esim. riistapataan sopii kaikki riista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 12:54

En syö mitään riistaa, varmasti voisi olla hyvää, mutta erittäin hintavaa täällä Turussa, joten tyydyn nautaan ja sikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 13:36

Kyllä minulla jää kalaan tuo riistan syönti, jos sitä nyt sitten siksi voi sanoa. Olen syönyt vähän kaikenlaista riistaa ja hyväähän ne on, mutten ole metsämiehiä, niin sityä ei saa kuin kaupan tiskiltä. Ennen Ruotsissa ollessa työn antajani toi aina silloin trällöin kauriin lahjaksi ja sitä oli mukava laitella eri tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 14:26

En pyydystä, mutta kun satunnaisesti on saatavilla syön kyllä, eipä ole tarvinnut juurikaan itse pohdiskella valmistusjuttuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 14:48

Kyllä, riistaruoat ovat hyviä. En toki itse pyydystä, ostan Stockan herkusta.
Osa metsistäni on vuokrattuna hirviseuralle ja jos hirvi kaatuu maaillani, saan kyllä paistia. Muutama kerta on tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 15:31

syön sillon ku saan.. en pyydystä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 16:07

En pyydystä mutta hirvenliha eri muodoissa on ehdoton.Poroakin voitaneen pitää riistana joten lapissa käydessäni ilman muuta ja sitten linturuuat ja tietysti kalaa.

Lisätty: 02.03.2009 - 16:12

Ei hirvestä poroa tule enempää kun lehmästä härkää ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 16:17

Rosvopaisti on erittäin makoisaa, kerran olen ollut sellaisissa peijaisissa maanomistajan mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 17:32

Hirveä ja poroa olen syönyt,en itse valmistanut,mieheni ei metsästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 18:08

Metsällä käyn vaan kävelemässä, suuat haetaan kaupasta ja kyllä sinne joukkoon aina silloin tällöin riistaakin mahtuu,
( tarjonta vaan ei ole kovin runsasta ja hintakin melko hulppea)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 18:20

Toki, pyydystä yleensä prisman tiskiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2009 - 18:36

Söisin jos saisin. Metsästämään en suostu. Kerran söin jänistä, mutta siinä oli enemmän hauleja kuin lihaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 21:37

Jänis vallan mainiota! Palotellaan nyljetty jänis koivet selkä ja rinta. Sidotaan karhunlangalla tiukaksi nipuksi joka nyytti. Ruskistetaan voissa padassa. Lisätään soijakastiketta puoli desiä ja keskiolutta niin että lihat peittyy. kansi tiiviisti ja pata uuniin n. 4h 150c. On älyhyvää!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 02:44

Kylä peura on parasta. Syön kaikkea riistaa, jänis on hyvää ja hirveä syömme viikoittain.
Jänis on paistina mainio. Hirvestä teen kaikkea. Hirvikäristystäkin. Peuran sisäfile vie kielen mennessään, joskin peuraa saan harvoin. En metsästä itse, jäi tuo metästyskortti penskana suorittamatta vaikka aikomus oli.
Vesilinnut ei maistu paljon miltään, joskin vaihtelua niidenkin syöminen on. Metsäkanalinnut on ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 09:31

En metsästä. Joskus tulee hirvenlihaa kotiin. Laitan sen niin kuin minkä tahansa liharuuan. En tykkää oikein siitä lihasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 13:16

Aina syödään,kun sitä jostain saadaan.Valmistan samoin,kuin kaupastakin ostettuja lihoja,kaikilla mahdollisilla tavoilla,ehkä mausta hieman miedommin,että luonnollinen maku pääsee hienosti esille.Metsästän,kunhan saan tuon kortin suoritettua.