mitä mieltä olette sähköisestä kirjasta, missä on tallennettuna monia kirjoja ja kaikki yksissä kansissa...???

Tuossa oli 1 tv .ssä juttua selaisesta kirjasta, joten en tykkäis, jotenkin kirjaa kirjana ja nettii nettinä...nyt en tiedä onko oikea tämä kategoria , anteeksi jos väärä...

Avainsanat: säköinen kirja tallenteet..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 14:23

Olen lueskellut muutaman kirjan tällaisena sähköisenä versiona, jotenkin varmaan on vanhanaikainen, mutta jotenkin se 'näppituntuma' jää puuttumaan, kyllä se paperikirja on vieläkin se oikea kirja.

Yksi linkki ilmaisiin e-kirjoihin tässä (on kyllä enimmäkseen sitä vanhempaa tavaraa):

www.lonnrot.net/etext.html

Kysyjän kommentti

aikaahan tuo vie , että oppii niitä säköisiä kirjoja lukea, kiitos linkistä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 12:53

samaa mieltä ,,kirja kirjana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 12:57

Kyllä sähköiset kirjat varmasti yleistyvät ennemmin tai myöhemmin, kun lukulaitteiden käytettävyys ja ominaisuudet paranevat vielä nykyisestään. Suomenkielistä kirjallisuutta ei vielä valitettavasti ole juurikaan saatavilla sähköisessä muodossa eikä edes lukulaitetta voi ostaa suomesta.

Sähköisen kirjan hyviä puolia olisivat mm:
- Halvemmat kirjat, koska ei tarvitse maksaa kirjan valmistamisesta eikä kuljettamisesta painosta kirjakauppaan jne.
- Luontoa säästyy, koska ei tarvitse valmistaa paperia
- Yhteen kevyeen näppärän kokoiseen kirjaan mahtuu lukemattomia kirjoja (kokonainen pieni kirjasto kulkisi näppärästi mukana)
- Kirjoja olisi helppoa ja nopeaa ostaa netin kautta

Hesarin juttu tämän hetken suosituimmasta lukulaitteesta sähkökirjoille:
www.hs.fi/kulttuuri/artikkel...5232735239

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 13:25

Katsoin ohjelman, varmaan sähköisessä muodossa olevat kirjat tulevat yleistymään. Lienee hyvä asia, kirjat hyllyssä kyllä kauniimpia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 13:39

Luen joitakin kirjoja netin välityksellä tgäällä etelässä, ei aina ole suomenkielisiä kirjoja saatavana ja netiltä aina joku löytyy luettavaksi. Kylläkin paremmin tietopuolisia juttuja on ilmais saanissa ja jollain on linkki mistä voi lukee muita ,niin olen kiitollinen siitä!

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 02.03.2009 - 16:11

Kyllä minäkin haluan sen vanhan perinteisen kirjan käteeni.. Silmät rupeaa vain enemmän sattumaan jos netistä lukee ja muutenkin kirja on kivempi, sen saa mukaansa minne haluaa eikä tarvitse tönöttää tietokoneella jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 18:21

mieluummin kirja kädessä kuin useampi bittiavaruudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2009 - 18:35

Haluan lukea oikeita sidottuja kirjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 18:41

Eihän netin kanssa voi sänkyyn mennä.Haluan lukea kirjan kirjana ilman muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 19:09

En ole kokeillut. Mutta mikään ei vedä vertoja uudelle kirjalle - mikä tuoksu! ja onhan sitä tullut kerättyä utriota hyllyyn

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2009 - 22:38

Varmaankin tulevaisuutta ja varmaan siihen pystyisi laittamaan ohjelman joka voisi puhua tekstin.Se on hyvä siinävaiheessa kun näkö heikkenee tai valaistus huono tai on lukuhäiriö.Voitte kokeilla ilmaista ohjelmaa .www.readplease.com

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 03:26

Asia- ja tietokirjat voisi olla sähköisessä muodossa, mutta iltalukemiset normaalina kirjana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 13:19

Rakastan kaikenlaisia kirjoja,en varmasti koskaan luovu paperi versioistakaan,mutta ehkä hankin myös näitä sähköisiä jossain vaiheessa(tila kysymys,meillä on joka nurkka täynnä kirjoja)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2009 - 11:07

Minulle sähköinen kirja sopisi hyvin.