Voisiko villikaneista tehdä villikanipataa?

Täällä etelässä on paljon villikaneja, joiden vähentämiseen ei keksitä hyvää keinoa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 10:16

juu , mutta ne tarvis kyl lopettaa ensin, tuskin antaa harjata , kuin koti kania...

Lisätty: 02.03.2009 - 12:48

huh huu..luki härö taas...siis pataa juu kait, mie luin että paitaa....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 10:17

Kansaterveyslaboratoriossa tutkivat parhaillaan onko näissä city-kaneissa vaarallisia jäämiä vai kelpaisko ne ihmisravinnoksi.

Viimeisimmät arviot: Helsingissä elelee yli 10 000 kania syömässä puisto-osaston istutuksia.

Lisätty: 02.03.2009 - 11:10

kissanainen, kyllä ne kanit 'syö mun pöydästäni' , satojen tuhansien vahingot jotka menee Hesalaisten verorahoista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 10:24

miksipä ei?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2009 - 10:32

Antaa villikanien olla ja elää. Ei kai ne ole vielä ruokaa pyytäneet kenenkään pöydästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 10:35

Pataan vaan. Söin penskana joskus kanista tehtyä lihakukkoa ja se oli tosi hyvää. Myöhemmin kania maistaessani en enää välittänyt sen mausta, liian pehmeää. Jäniksissä on sentään riistan maku, kanit maistuu pullamössöltä. Pienemmillä paikkakunnilla järjestävät rusakkojahteja, ajajat mekastavat ja ajavat rusakot ulos keskustasta jossa ampujat odottavat. Kaupungissa on vähän huono alkaa ammuskelemaan, entäpä jos kaneja saataisiin loukkuhäkeillä kiinni ainakin osa.
Kaneista alkaa olla haittaa aika paljon kaupunkialueella. Ne syövät ja kaivavat istutukset maasta sekä levittävät tauteja. Liika on liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 10:38

kastike ,avot nyt sie puhut asiaa ,meillä on niin vähän täällä jänöjä ,mutta tehe sie riista liha kastike !!! ai ai nyt jo maistuu suussa. miksihän ne etelän immeiset ei ole hoksanneet tuomosta yksin kertasta asiaa ennemin ko alakarte listojen parasta herkkua on taka pihalla, vai oisko se sitä ettei osata(uus avuuttomuutta)hankkia ruokaa enään muualta ko kaupasta. ja sekin pitäis olla valmista....pyyä sie vaikka ansa lankalla se niinkuin miekin pyyän riekon. mutta muistappa että se on laiton pyynti ja siihen saattaa mennä vaikka naapurin kissa,siittähän ei seuraa sitten hyvää,,,on se surulista kun teillä on sielä ongelma ,. "villikanipataa" vaikka sitä voit tehä,niinko arvelit,no tehe!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 10:39

Olen kuullut pääkaupunki seudulla jotkut ovat jo syöneet niitä ,ja hyvää oli ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 11:49

Kyllä,kunhan rauta ymv.pitoisuudet eivät liian suuria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 12:06

Kyllä niitä vois keitettynä koirille syöttää. Kesy kaneja ei olisi jos ihmiset olisivat niistä rakkaana lemmikkinä huolta pitäneet loppuun asti. eli urbaani yhteiskuntaan sopeutumaton henkilö ei saisi lemmikkiä ottaa, pieni loppu kaneetti ulkomailla jos minulta kysytään mistä minä olen kotoisin sanon aina Sweden, Helsinki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 12:34

Juu voi tehdä ihan siinä missä jänöistäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 16:21

Eiköhän ne turussa jotain sellaista jo suunnittele?
Tilanne ei ole vielä paha ja kun siihen nyt puuttuu niin se ei pahaksi pääsekään, siis turussa. Stadissa niitä on tietyissä paikoissa enemmän kuin puluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 19:04

Kyllähän kanien ja rottien ylettömälle lisääntymiselle pitää tehdä jotain. Kannattaisin valmistamista ketun ruuaksi.

Minulla on ollut lapsena lemmikkieläimenä kani, josta johtuen en voi syödä kaninlihaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 19:07

ei tod byäääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sori oon eläin rakas!!! ; )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 13:29

Kaupungin liepeillä elänyttä kania,en söisi,voi sisältää vaikka mitä myrkkyjä ja tauteja,en söisi pulujakaan,vaikka kyyhkyt ovat herkkuani.
Puhdas kanin liha on kyllä tosi hyvää.(punviinissä keitettynä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 14:55

Villikanikanta syntyy siitä että ihmiset hylkäävät kanin jonka ovat ottaneet lemmikiksi. Tosi kurjaa. En kyllä söisi "puistokaneja". Nehän voivat olla sairaita, ei niitä saa syödä.