mikä tuntipalkka olisi hyvä? Stockan myyjälle, betoni raudoittajalle, kansan valitsemalle edustajalle hallitukseen.

lähinnä tarkoitan , ymmärrystä työhösi sekä valmiutta ja halukkuutta ko. tehtävään.

Lisätty: 02.03.2009 - 08:32

ahmat12 voisi lukea kysymykseni, en ministereistä kirjoittanut mitään. Kansa on valinnut äänimäärien mukaan edustajat hallitukseen paikkajaon mukaisesti , päättämään asioista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 11:30

en mie sinua moiti enkä soimaa vaan nuita kirjoituksia Greetta,,,,,sie se hauskoja puhut..en tiä oletko sie henkilökohtaisesti tehnyt koskaan ruummiillista työtä mistä tulee ns.hiki enkä välitä, jokainen tekee mitä pystyy ja mie mitä haluan , en halua loukata sinua ja jos loukkasin niin ANTEEKSI ,mutta tuommoisella systeemillä ei saada mitään valmiiksi jokainen vain kyttää ettei tekis liian paljon töitä palkkaan nähen +toverin työpanokseen verrattuna.mutta ajatteleppa mie kaivan lapiolla routa ojaa, olen kaivanut päivän aikana sitä esim,1m ja naapurin usko tunnetusti vähä järkinen ja muuten niin sopiva kaveri (jolla akka ja 8 kakrua elätettävänä) no usko ripeänä urakkatyömiehenä on nykäissyt reilut 10m. kyllä mie rehellisenä kaverina hälle suon isomman palkka pussin kuin itselleni.tai jos usko puhistaa lumia katolta pois ja on puhdistanut päivän aikana kolalla jo 30 kattoa ja mie vasta 1 katon niin ei siinä kyllä tuolaisista palkoista kannata edes ajatella.nuo ajatukset ovat köyhän työn antaja ajatuksia joka tekee kohta konkan työmiesten vähyyden takia jos hän ei sitten sorru ulkomaalisten hyväksikäyttäjäksi joka on sitten jo niin väärin ,,,sinun ajatus maailma ei mene minun käsitykseeni ollenkaan.
maarit3;kyllä palkka jokaisen on työst saatava että sillä pystyisi itsensä ja perheensä pitämään leivän ääressä,määrä mikä on kohtuullinen on vaikea sanoa mutta onneksi meillä on liitot joissa on se asia pähkäilty kuta kuinkin kohdalleen.mutta muistakaapa se asia että jos kaikille maksettaisiin mahoton palkka niin herrat helsinkin devalvois meiltä sitten rahan ja sitten me ei taaskaan pärjättäis ja sen jälkeen taaas jatkuis ikuinen kiertokulku
ja jos nuista edustajien palkoista vielä niin tehtyyn työmäärään mitä he tekevät ne saavat nyt paljon liian paljon.(ymmärrän, että nuo kirjoitukset ovat teän ajatuksia ja mielipiteitä,tämäkin on vain minun mielipide,jolla en halua ketään osoittaa sormella enkä soimata,anteeksi että olen olemassa.)

Lisätty: 03.03.2009 - 12:00

minäkin kannatan hyvin perustein rajattua kansalis palkkaa,kunhan se menee sitä tarviteville eikä ns.laiskoille(ja mitä ne sitten on? en tiä)ja se tosiaan pitää mennä vain sille "pienelle ryhmälle".

Lähteet:
omasta "kiehuvasta" päästä

Kysyjän kommentti

Noin pitkä kirjoitus ja asiaan harkittua kieltä käyttävänä annan mieluusti ne 20 pojoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 08:27

Hallitukseen ei kansa valitse ketään vai tarkoittaako tuo että tehtäisiin muutos jolloin joka kodissa ka kylässä pitkin Suomenniemeä otettaisiisn virallisesti kantaa ministerivalintoihin?! En tiedä myyjien tuntipalkkoja, nykyisiäkään, en voi ottaa kantaa asiaan.

Tässä iässä ja tässä tialnteessa en nyt myyjäksi alkaisi.

Lisätty: 02.03.2009 - 14:39

Kansan valitsema edustaja HALLITUKSEEN = ministeri. Mutta kysmys on aika epämääräinen...

Lisätty: 02.03.2009 - 14:43

Kansa valitsee (äänioikeutetut) eduskunnan jäsenet ja puolueet valitsevat edustajansa hallitukseen eli ne ministerit. Asia ei tuosta muutu, se vaan on niin. Puolueessani pääsen minäkin antamaan ehdokkaita vaaleihin mutta kyllä ministerit nimittää jo joku muu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 09:55

Aina kin sen palkan pitäisi olla aivan sama miehillä ja naisilla, mutta olaan kaukana tasa-arvosta palkoissa, no halituksesta en tiedä oisko siellä sama palkka molemmilla sukupuolilla?...euroissa olkoon vaikkakin 15 e...tunnissa...jäisikös tuosta sitten kivasti verottajalle, ja kulutukseen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 09:58

Oli se mikä tahansa, jokaisen omasta mielestä se on ainakin kympin liian pieni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2009 - 10:05

Ammattitaidon mukaan sitä palkkaa useimmiten maksetaan. Myyjälle varmasti vähemmän kuin betoniraudoittajalle. Johan työn raskaus on betoniraudoittajalla kovempi kuin myyjällä.
Kansanedustajalle riittäisi minimipalkka (onks sellaisia enää). Eihän ne tee siellä mitään. Istumisestako ja juoruamisesta niille maksetaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 10:26

Aina on palkka liian pieni korvaus menetetystä vapaa ajasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 10:38

Kaikille sama palkka työstä tai sukupuolesta riippumatta työssä käytetyn ajan mukaan. Työstä aiheutuvat kulukorvaukset maksettaisiin kuittien tarkastusten jälkeen.

Lisätty: 02.03.2009 - 13:24

Laattamien, kiehuvalle päälle. Jos minä loukkaannun niin tietysti menen terveyskeskukseen,vitsi,vitsi. Niin rajun topakasti perustelit asiaa että tuen sinun ajatuksiasi (siis käännän takin) ja kannatan sinua. Olet oikeassa,pitäisköhän minun hieman tarkemmin ajatella kun hutasen milloin mitäkin.
Onkohan se oikein kuin olen kansalaispalkan kannalla joidenkin ihmisten osalta; täällä matosessa maailmassa jossa ei ole todellista demokratiaa, niinkuin pitäisi olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 11:28

Vähän aikaa kun saa hyvää palkkaa se muuttuu pieneksi aika nopeasti.Sitten loppuikä tulee mini palkkaa, oma kokemus.En Enää tee kenenkään töitä milläkään hinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 12:40

Sopiva palkka noille: enemmän kuin muille, vähemmän kuin mulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 13:51

Kyllähän palkan tarkoitus on että sillä ihminen tulee toimeen ja saa jokapäiväisen ruokansa,Pikkuisen ylimääristäkin olis aina välillä hyvä saada, jos luoja suo!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 18:24

mieluummin kuukausipalkka ja riittävä elämän tarpeisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 22:46

Mulle riittäs n. 10000 bruttona kuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 02:23

Kyllä jokaisen pitäisi saada vähintään 3000 € kuussa. Kansanedustajilta myös vähän alas palkkoja. Kovan ruumiillisen työn raatajille kunnon palkka ja hyvät lomaedut että jaksavat työssä pitkään.