Uskotko luontaistuotteisiin; mitä niistä hyödynnät? Samalla kannanottosi akupunktion uskottavuuteen?

Avainsanat: luontaistuotteet akupuntio

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.03.2009 - 08:49

En ole koskaan kokeillut kumpaakaan. Aitoihin luonnontuotteisiin kuten marjat, vihannekset, juurekset kalat jne. uskon kyllä enkä epäile etteikö niistä saisi kaikkia hivenaineita ja vitamiineja tarpeeksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 23:28

Jos luontaistuotteisiin luetaan B-vitamiinit ja magnesium sekä sinkki. Akupunktiota enkä kuppausta ole kokeillut.Luontaistuoteliikkeessä tuotteet ovat kalliita eikä niiden tehoa ole kliinisesti pystytty todistamaan.Asterixin juoma taikajuoma vois tehä aika eetvarttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 23:33

Vitamiineista ja esimerkiksi kalaöljyistä lienee hyötyä, jos niitä syystä tai toiseesta ei ilman lisäravinteita saa tarpeeksi.

Akupunktio taitaa olla pikkuisen hömppää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 23:34

Hyödynnän ainakin aloeta. Mitäs niihin on uskomista, kaikki ravintoaineet tulee luonnosta ja niitä kaikkia tarvitaan kehon vaa-assa. Akupunktio vaikuttaa hermoratoihin kaiketi, monet ovat saaneet siitä apua, itse en ole kokeillut, mutta uskon sen auttavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:20

En usko höpöheinäpillereihin, mutta akupunktiosta on ollut suurta apua välilevynpullistuman kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 00:24

Luontaistuotteita ei ole testattu joten niissä voi olla terveydelle vaarallisia aineita. Aikoinaan nautin terveyskaupan pillereitä (selluliitin poistoon) ja niiden havaittiin aiheuttavan epileptisiä kohtauksia ja ne vedettiin markkinoilta pois.Terveyskaupassa saa myydä melkein mitä vaan, mutta pääasia on etteivät olisi terveydelle vaarallisia.
Akupunktiosta olen kuullut paljon hyvää, ei kokemusta. Poronsarvijauhoa olen joskus ottanut ja se on hyvä riippuen elämäntilanteesta ja jos jostain löytyy sopiva uhri.

Lisätty: 02.03.2009 - 07:07

Reiki ykkösen ja kakkosen olen käynyt ja monia terveysteen liittyviä koulutuksia. Se Kippari Kallen pinaatti on jokaviikkoista ruokaa minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 01:26

Luontaistuotteita käytän kerran vuodessa, keväällä yleensä, kuuriluontoisesti siis. Yleensä käytän monivitamiinituotteita.

Omega3-kapseleita ja magnesiumia sekä kalkkia syön myös silloin tällöin. Kalkkia liiallisen kahvinjuonnin takia. :P

En ole huomannut mitään haittavaikutuksia. Sitä en tiedä paljonko niistä on hyötyä sitten.

Lisäksi syön yrttejä jonkin verran, mutten varsinaisesti lääkinnällisessä mielessä.
Ne vain maistuvat niin hyvälle. :)

Akupunktiota olen kokeillut joitakin kertoja (vuosia sitten jo), mutten huomannut sanottavampaa hyötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 01:57

minä pidän kaikkia elintarvikkeita jotka on kasvaneet ilman apuaineita luontaistuotteina ,,esim. kalat,,pillerit ei kuulu tähän ryhmään
akupunktio osaavan käsissä on hyväapu moneen vaivaan

Lisätty: 02.03.2009 - 02:02

unohdin vastata kysymykseen,,en usko,enkä käytä kaupan pillereitä.siellä määrää bisnes eikä ostajan hyvinvointi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 04:10

Jotain vitamiinejä ja hivenaineita käytän , akupunktiota lihasten rentoutukseen toisinaan, sisareni antaa minulle reikiä joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 07:11

Akupuktioon usko ja aion siihen mennä,pillerihin en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 07:48

Uskon molempiian:) Käytän hierontaa,jäsenkorjausta, homepatiaa, ja lisäravinteita. Akupunktio on tuhansia vuosia vanha Kiinalainen hoitomuoto. Länsimäinen on vasta 1900 luvulla kehittynyt muotoonsa. Akupunktiossa on valtavat voimavarat kun vain täällä osattais...
Jos kukaan sattui katsomaan n kk sitten kun tvsssä tuli ohjelma akup: stä. Tehtiin Kiinassa leikkaus ihan vaan akun avulla. Ei käytetty nukutusdta, ei puudutusta. Ja potilas toipui hämmästyttävän hyvin ilman minkäämlaista tokkuisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2009 - 08:19

En usko mutta olen kyllä joitain tuotteita kokeillut. Ko. tuotteita ei ole testattu riittävästi, niiden haittavaikutuksista ei oel tietoa (vrt.lääkkeet).
Vitamiinit jotka ovat lääkkeitä, eivät ole luontaistuotteita ja niitä käytän kuuriluonteisesti silloin tällöin (lääkäri saattaa niitä määrätän esim. tulehduksen hoidon tukihoitona).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 08:27

B-vitamiinituotteita ja omegaa olen joskus ottanut kuuriluontoisena. Akupunktio sopii esim. mieheni hermokipuihin, mutta minä en ole akupunktiosta hyötynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2009 - 09:16

En ole kokeillut, enkä usko niihin. Monivitamiinipillerin otan joka aamu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 11:52

Kyllä akupunktio toisinaan varmasti paikallaan. Samoin luontaistuotteista voi löytää apuja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 19:29

En ole akupuktuuria kokeillu, mutta tuskin ois näit vuosituhansii pysyny puheenaiheena/käytetty, jos ei ois tehonnunna. Ite ostin tuot sinkkii (tosin apteekist) ihon yms. hoitoon 3kk kuurin, kuten aiemmin sanonutkin, niin ja B- ja C-vitamiinii, mut en niit pidä sillee luontaistuotejutskina, apteekist nekin. Tosin, onkohan mitään näist vitamiineist pystytty todistaan lääketieteellisesti hyödyllisiksi, D-vitamiini kyllä on, vissiin ainoo todettu/tutkittu juttu, että ses syöminen auttaa.. muut kuulemma rahan tuhlaust... no, ite koen saavani näistä em. avun lihas/luukolotuksiiin, pirteyttä, vastustuskykyy, jne...

Lähteet:
pähkäily

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 12:47

Mielestäni ei ole kyse uskon asioista.Akupunktio kuuluu kiinalaiseen lääketieteeseen,joka on huomattavasti vanhempi tieteen alue,kuin meillä käytösssä oleva "länsimainen lääketiede"(kotoisin arabiasta)Yrtit ja rohdot ovat aina kuuluneet paratamiseen ja niiden pohjaltahan myös apteekki lääkkeet ovat tehdyt.
Onneksi jokainen saa itse päättää,mitä keinoja terveytensä hoitoon käyttää.

Lisätty: 03.03.2009 - 12:50

Niin tämä hyödyntäminen,kyllä käytetään .niin akupunktiota ,kuin yrttejä,energia hoitoja ,vyöhyketerapiaa ja vitamiini lisiä jossain tapauksissa,ruokavalio hoitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2009 - 05:38

Olen saanut apua akupunktiosta...Myöskin omega-3 kapseleista.