Minä vuosina laskoshame oli ns. muodissa?

Ja onko vielä käytössä näitä vaatekappaleita, kuka lienee keksinyt ne? Onko sama kuin vekkihame?

Lisätty: 01.03.2009 - 17:54

Mieheni pyys tätä kysymään, kun eilen katteli jotain elokuvaa (suomi?), jos näit näkyi.

Avainsanat: laskoshame vekkihame muoti vuosiluku vaatekappale keksijä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 17:47

Mie käytin niitä keskikoulussa 50-luvun lopulla. Suurinta muotia olivat ensin skottiruutuiset villakankaiset ja sitten tulivat rumat harmaat teryleenistä valmistetut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 17:44

juu sama ja minulla oli sellainen joskus 70 luvulla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.03.2009 - 17:45

Kyllä minulla on niitä vieläkin, ja jopa käytössä. En ole ikinä pitänyt sitä muotivaatteena, vaan täysin ajattomana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 18:12

Kyllä minulla oli 60 luvulla,vekki eli laskoshame. Sitä tuli pidettyä tansseissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 18:21

No minä aloin katselemaan hameiden perään 50-luvulla ja vekkejä näkyi, aktiivisin katseluaika oli 60-70 luvuilla ja silloin näkyi vekkejä paljon. Myöhemmin olen kiinittänyt huomioni vähän muihin asioihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 21:22

Varmaan 60- ja 70-lukujen vaihteessa. Muistan, että äiti ompeli meille tytöille semmoiset hamoset skottiruutuisesta kankaasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 22:30

Miullakin on ollut vekkihame joskus kuuskut luvun lopussa en tykännyt siitä yhtään,kun se levitti niin hirveesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 23:12

Muistelen nähneeni niitä -60 luvulla, kun olin hyvin pieni. -70 luvulla olivat jo hieman pois muodista, tai sitten ne oli hyvin tiuhaan vekitetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 01:02

Aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 09:15

Muistan kun sain ensimmäisen vekkihameen, se oli valkea teryleenihame ja sain sen rippihameekseni 60 luvulla. Siitä sitten tein ensimmäiselle tyttärelleni hameen serkkunsa ristiäisiin. Sitä hametta pitivät sisarusparvelleni syntyneet kaikki tyttölapset ,kaikkiaan kymmenen tyttöä ja taisi se viimein jäädä nukeillekin hameeksi. Nyt se on jo kadonnut, onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 14:34

Vekkihame on ollut muodissa useampaan kertaan, olisko ollut 70-luvulla ainakin. Kilttihameet, villakangasta, olivat myös myöhemmin muotia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.03.2009 - 00:08

viiskytkuus ainakin varmuudella, luokkakuvassa joka likalla näyttää olevan vekkis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2009 - 12:05

vekkihame mulla oli ainakin sillon kun pääsin ripille ja väri oli musta. valmistin koulussa käsityötunnilla selaisen se oli keltainen sillon. mutta ne vekit oli isot. mut 70- luvulla oli mun muistaakseni.