Kun ihminen haluaa polttohautauksen/tuhkauksen niin palavatko kaikki luutkin.

minun mielestäni kyllä, ystäväni mielestä ei

Avainsanat: polttohautaus tuhkaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 10:31

Alla olevassa linkissä lisätietoa.

Lisätty: 01.03.2009 - 10:33

Uunin lämpötila on 750-1000 astetta, joten arkku syttyy välittömästi palamaan. Palaminen kestää tunnista puoleentoista ja tuhka poistetaan uunista jäähdytinastiaan samanlaisilla kaapimilla kuin tavallisestakin uunista tai takasta. Jäähdytinastia laitetaan erikoiskaappiin viilenemään. Viisi teräskuulaa hienontavat hapertuneet luut puolessa tunnissa. Lopuksi erotellaan magneetilla metallit ja kerätään muut vierasesineet kuten tekonivelet pois. Arkun tuhkaa ei vainajan tuhkasta pystytä erottelemaan.
www.malmi.fi/uutiset/arkisto...inen_id=56

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 10:22

Kyllä ne luutkin palavat on se niin kuumaa touhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 10:23

kyllä siinä menee hienoksi tuhkaksi koko paketti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 10:40

Kannattaa ottaa selvää mitä arkkuun saa laittaa mukaan. Krematoriosta kerrottiin että kaikenlaista on laitettu vainajan mukaan, myös kännykkä ja se tulee todella kalliiksi. Siis harkintaa.

Lisätty: 01.03.2009 - 16:19

Tarkoitan kännykkä räjähtää uunissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.03.2009 - 11:09

Kyllä ne luut palaa siinä kuumuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 11:36

Kyllä kaikki luut palavat,ole huoletta siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 12:09

Polttohautaksessa suurin osa ruumiista haihtuu savun mukana ilmaan. Polttamisen jälkeen jää lähinnä hauraita luunkappaleita, jotka jauhetaan hienoksi jauheeksi.

Englanninkielisen wikipedian kuva krematorion työntekijästä laittamassa luunkappaleita jauhinmyllyyn:
en.wikipedia.org/wiki/File:C...ation4.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 15:44

Hiukan jää pieniä luunsiruja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 16:43

Varmaan Natsisaksan Hitlerin; Polttouunin työntekijät tietäisivät asoista kaikista parhaiten, hehän polttivat miljoonia ihmisiä.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 20:21

Tämä asia on kipeä minulle. Sisareni kuoli 48-vuotiaana. Hänet polttohaudattiin toivomuksensa mukaan, mutta vähän pitemmän kaavan kautta. Ruumisauto vei hänen arkkunsa siunaustilaisuuden jälkeen Vaasaan, jossa on kramatorio. Minulle jäi tyhjä olo.Oli kuin joku olisi jäänyt kesken.

Krematorio tuhkasi hänet ja tuhkauurna lähetettiin hänen perheelleen linja-autolla. Kovin pieneen tilaan mahtuivat sisareni jäännökset. Sisareni perhe oli sekaisin surusta ja tuhkauurna jökötti keittiön pöydällä kunnes käydessäni siirsin sen pois keittiöstä.

Aikanaan kun eräs perheen jäsenistä oli tullut ulkomailta, sisareni tuhkauurna laskettiin haudan lepoon vain sisareni lasten ja puolison läsnäollessa.

Ei sinne uurnaan mitään luita olisi mahtunut. Pelkkää tuhkaa sisareni jäännökset olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 21:20

kaikki palaa, on niin kuuma pätsi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 21:36

Kyllä luut palavat. Äitini tahtoi tuhkauksen ja tuhkansa siroteltavaksi järveen. (maanomistajan luvalla). Ei kuulunut yhtään molskahdusta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 22:56

Kaikki menee paitsi ruuvit jalasta jos on tarvinnut vuosien aikana korjailla luita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 23:42

Kyllä ne luutkin palaa ohkaisenohueksi tuhkaksi. Tuhkasta erotellaan metalli pois, ja tuhka ohennetaan vielä jauhimen läpi ennen uurnaan laittamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 01:11

Kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 14:12

Kaikki palavat, kuumuus on siksi niin kova.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2009 - 17:29

Kertauksen vuoksi, kyllä.