Huomenta napsulaiset,nyt se on sitten maaliskuu,joko teillä tuoksuu kevät?Kävin äsken parvekkella,tintit lauloi titityytään.

Täällä etelä-karjalassa -7 pakkasta ,ja se kevään tuoksu.ja tuuletonta tuntui olevan.Ei jälkeäkään nuorenmiehen nuoskasta ilmasta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 18:08

oltiin hiihtotreffeillä ja oli 2 aivan ihanaa aurinkoista päivää ja tulikin ulkoiltua oikein kunnolla, kyllä kevättä on jo aistittavissa...pakastakin -5 ja auringossa ei sitäkään...ainaakaan ei tuntunut niin kylmältä..

Kysyjän kommentti

Paras vastus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2009 - 08:09

Huomenta vaan , täällä on pakkasta -8, ja aurinko on piilossa , eilen oli todella hieno aurinkoinen ilma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 08:51

Mittari näytti seitsemän aikaan -18, aurinko paistaa. Nokkaani en ole vielä ulos pistänyt, mutta eilen kyllä tintit olivat äänessä. Maaliskuuhan on kalenterin mukaan jo kevättä, mutta meillä se näyttää olevan kyllä vielä kova talvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 08:54

Huomenta. Savossa on -9 pakkasta. Ihan hyvä keli, vaikkei aurinko paista. Panin merkille etä tintti lauloi täällä jo viime viikonloppuna ainakin, vaikka pyrytti. Tänään pitäisi ulkoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 10:56

Sipoossa pakkasta viitisen astetta, taivas umpipilvessä. Lunta on sen verran reippaasti, ettei kevät kylläkään ihan vielä nenään tuoksu. Mutta mikä ihaninta, päivä on pidentynyt mahdottoman paljon ja aurinkoiset päivät ovat olleet todellista upeutta. Tintit laulavat, parit punatulkutkin on lintulaudalta bongattu. Talven selkä on taitettu eli nyt kiireen vilkkaa kevättä kohti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.03.2009 - 11:40

-5 oli tuossa yhdeksän aikoihin. Pilvistä. Tintit laulaneet koko talven, ja mikä hauskinta ovat laulaneet titityy, eikä tity niin kuin yleensä. Varmaankin tullut maalaisserkut kylään, kun laulavat vielä alkuperäisellä kielellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 12:32

Ihanaa vihdoinkin kevät, aurinko ei paista, ei haittaa, -6 näyttää mittari, ja viikon ajan tipuset laulelleet täällä, pari päivää sitten töihin mennessäin kuuden jälkeen, vaik oli vielä pimeää, niin kuului tuo "pyykit - pyykit, pyykit - pyykit" -viserrys/laulanta (jolloin mulla aina huono omatunto iskee; ai niin ne pyykit pitäis pestä, heh), ei oo itelle vielä selvinny, mikä lintu tuon pyykkisävellyksen tekee...?, vai onko city-urpiainen:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 14:06

Oletko aivan varma, että ne vielä laulavat titityy, niinkuin laulussa Talitintti maaliskuussa. Meillä City-alueilla ne laulavat enää ti-tyy. Liekö uusi kaupunkilaulu vai muuten vain laiskistuneet ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 14:55

Kyllä on jo kevättä rinnassa.,tintit laulavat kuorossa. Varpuset pitäneet pesää meidän räystäässä koko talven.. Ihana ulkoiluilma vaikkei aurinko paista -3 astetta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 15:49

Ihanaa.Kevään ensimmäinen päivä ja kuinka kaunis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 17:12

Tintit ovat laulaneet viime syksystä saakka, niitä on paljon täällä kun tietävät että talomme edustalla on joka päivä uutta syötävää. Ei oiken vielä tunnu keväältä, taivas pilvessä ja lunta kauhiasti. Puhtaan valkoista joka paikassa.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 17:55

Täällä Ylä-Lapissa on vielä täysi talvi; öisin parisenkymmentä pakkasta, mutta päivisin
aurinko jo lämmittää ja hanget hohtavat kutsuen hiihtämään. Meidän tintit eivät vielä laulele, mutta viime keväänä ne vielä pitäytyivät yleiskielisessä titityyssä; enkä usko että
stadilaisserkku olisi nytkään käynyt opettamassa nille slangiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 20:29

iltaa ;)
olihan se aika jo että aurinko paistoi. tästä kun jaksaisi paistaa edes joka toinen päivä niin hyvää tulee. kevättä odotellen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 21:38

Meillä Lappeenrannassa on lunta vielä. Ei tuoksu keväälle vaikka linnut laulavatkin. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 23:01

Päivien pidentyminen tuo myös kevään - kaamos on ohitettu, mutta kevät ei vielä tuoksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 09:01

Tänään talitintit ovat taatusi jonkinlaisessa shokissa, lunta sataa tiheästi mutta iltapäivän aikana pitäisi muuttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2009 - 10:04

Hieman myöhässä vastaan,mutta kevättä on ilmassa.tänä vuonna on oikeat maaliskuun hanget ja kevät talven tunnelmaa.